آغاز موج جدید بارش ها در استان کرمان/ اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان کرمان، از اواخر وقت دوشنبه با ورود سامانه بارشی از غرب استان، موج جدید بارشها آغاز و تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت. بیشترین شدت بارش روز سه شنبه و در غرب و جنوب غرب استان برآورد می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ اداره کل هواشناسی استان کرمان، در پی آغاز موج جدید بارش ها از روز دوشنبه در استان کرمان و شدت گرفتن این بارش ها در مناطق غرب و جنوب غرب استان، هشدار سطح نارنجی هواشناسی را در استان اعلام کرد.

توصیف سامانه:

از اواخر وقت روز دوشنبه هفته جاری، با ورود سامانه بارشی جدید از سمت غرب استان کرمان، موج جدید بارش ها در استان آغاز و تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

بیشترین شدت بارش روز سه شنبه و در غرب و جنوب غرب استان برآورد می شود.

همچنین با توجه به استقرار هوای سرد، بارش برف در برخی مناطق غربی، شمالی و مرکزی دور از انتظار نیست.

از سه شنبه شب در بعضی ساعات مه و کاهش دید و از روز پنجشنبه کاهش قابل ملاحظه دمای کمینه و یخبندان شبانه رخ خواهد داد.

دمای سرد زمستانی تا اواسط هفته آینده در سطح استان حاکم می باشد، لذا شرایط برای ایجاد خسارت سرمازدگی در محصولات کشاورزی و باغی بویژه در جنوب استان فراهم می باشد.

زمان شروع: اواخر وقت دوشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۶

زمان پایان: بعدازظهر چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۸

نوع مخاطره: بارش باران و برف، وزش باد شدید موقت، وقوع پدیده مه، کاهش محسوس دما کمینه

منطقه اثر:

شهرستان های کرمان، ارزوئیه، انار، بافت، بردسیر، بم، جیرفت، رابر، راور، راین، رفسنجان، رودبارجنوب، ریگان، زرند، سیرجان، شهداد، شهربابک، صفاییه، عنبرآباد، فاریاب، فهرج، قلعه گنج، کهنوج، کوهبنان، گلباف، لاله زار، ماهان، منوجان، میانده جیرفت، نرماشیر

اثر مخاطره:

آبگرفتگی معابر، احتمال ایجاد رواناب، لغزندگی و احتمال کاهش شعاع دید در جاده ها، اختلال در سفرهای بین شهری بویژه در عبور از گذرگاه های کوهستانی

توصیه:

پرهیز از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، عدم صعود به ارتفاعات، عایق بندی لوله های انتقال آب و سوخت، پاکسازی و لایروبی آبراهه ها و کانال های آب رسانی، مدیریت در مصرف انرژی

اطلاع رسانی به موقع از طریق صدا و سیمای مرکز کرمان آمادگی فرمانداری ها، شهرداری ها و سایر دستگاه های اجرایی ذیربط، جهت اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی.

اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha