بیشترین موارد ابتلا به کرونا در استان کرمان مربوط به سیرجان است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ابراز داشت: عمده موارد مبتلا به کووید ۱۹، مربوط به شهرستان سیرجان است که تنها شهرستان نارنجی استان می باشد، به طوری که از ۴۲ مورد بستری در استان در هفته قبل، ۴۰ مورد آن مربوط به دانشگاه علوم پزشکی سیرجان و دو مورد دیگر آن مربوط به حوزه دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمان و رفسنجان بود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر سعید صحبتی گفت: با اشاره به وضعیت کرونا در کشورهای جنوب آسیا و اروپا و با توجه به سفرهای مردم؛ احتمال ورود سویه‌ های جدید کرونا به استان کرمان کم نیست.

وی در ادامه افزود: احتمالا از اواخر بهمن ماه و اوایل اسفند ماه شاهد پیک جدید کرونا هستیم و از آنجا که پیشگیری بهتر از درمان است؛ لذا بهترین اقدام برای پیشگیری، زدن ماسک و تزریق واکسن‌ های تکمیلی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: خوشبختانه اکنون موارد ابتلا به آنفلوآنزا در استان کرمان نداریم و مواردی هم که هست فقط یک نوع سرماخوردگی ویروسی است، که در استان شایع شده است.

دکتر صحبتی در مورد شیوع کرونا در استان کرمان، نیز بیان کرد: در هفته های اخیر شاهد یک سیر صعودی در استان بودیم، به طوری که نمودار یک خیز صعودی داشت، اما اکنون شاهد کاهش موارد ابتلا هستیم و طبق شواهد، آمار هفته گذشته نسبت به هفته قبل کمتر شده است، اما نمی توانیم به صراحت بگوییم از موج جدید عبور کرده ایم.

وی یادآور شد: هنوز برای اظهار نظر در خصوص اینکه خطر کرونا در استان کرمان برطرف شده است، زود است و با آنالیز تعداد مبتلایان هفته جاری تا حدودی می‌ توان درباره این موضوع مطمئن‌ تر سخن گفت؛ همچنین هنوز جواب آزمایشات ارسالی به آزمایشگاه ‌ای تهران برای تایید یا رد موارد مشکوک به سویه جدید کرونا به استان ارسال نشده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ابراز داشت: عمده موارد مبتلا به کووید ۱۹، مربوط به شهرستان سیرجان است که تنها شهرستان نارنجی استان می باشد، که در وضعیت نارنجی کرونایی است، به طوری که از ۴۲ مورد بستری در استان در هفته قبل، ۴۰ مورد آن مربوط به دانشگاه علوم پزشکی سیرجان و دو مورد دیگر آن مربوط به حوزه دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمان و رفسنجان بود.

دکتر صحبتی در مورد آمار فوتی های کرونا در استان کرمان نیز اظهار داشت، در هفته قبل دو مورد و هفته قبل‌ تر از آن نیز دو مورد فوتی ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در استان ثبت شده است و حدود چهار یا پنج هفته قبل تر از آن، هیچ مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان کرمان وجود نداشت و اکنون نیز خوشبختانه هیچ مورد فوتی نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان کرمان فقط شهرستان سیرجان در وضعیت نارنجی و شهرستان‌ های انار و کهنوج در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و مابقی شهرستان‌ های استان نیز در وضعیت آبی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha