دیدار رئیس کل دادگستری استان کرمان با نماینده زرتشتیان ایران در مجلس

رئیس کل دادگستری استان کرمان در دیدار با نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: از گذشته تاکنون فعالیت زرتشتیان وجود داشته و این قشر از جامعه در حوزه‌ های مختلف به صورت قانونی فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین از دستگاه قضایی به عنوان مرجع عدل و عدالت یاد و اظهار کرد: از گذشته تاکنون موضوع فعالیت زرتشتیان در کشور و استان کرمان وجود داشته و این قشر از جامعه در حوزه‌ های مختلف به صورت قانونی فعالیت دارند.

وی، در دیدار اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان ایران در مجلس شورای اسلامی، افزود: جامعه زرتشتیان ایران پس از پیروزی انقلاب همراهی و همخوانی خوبی با نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته اند و در حال حاضر نیز تعامل بسیار خوبی وجود دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، به راه اندازی شورای حل اختلاف ویژه زرتشتیان در کرمان اشاره و بیان کرد: این شورا نیز بسیار فعال و خوشنام هستند و تمام تلاش خود را برای تحقق صلح و سازش به کار می‌ گیرند.

حجت الاسلام حمیدی، یادآور شد: در دستگاه قضایی کمک می‌ کنیم، که جامعه زرتشتیان از حقوق شهروندی خود بهره‌ مند باشند و در این زمینه مشکلی در استان کرمان وجود ندارد.

اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان ایران در مجلس شورای اسلامی نیز از حمایت‌ های دستگاه قضایی استان از جامعه زرتشتیان تقدیر و اظهار کرد: شوراهای حل اختلاف ویژه زرتشتیان در چهار استان کشور راه اندازی شده است و انتظار می‌ رود، که این شورا بهترین شورای حل اختلاف زرتشتیان در کشور باشد.

وی یادآور شد: در حوزه مسائل حقوقی تاکنون آنچه عدالت بوده و ما به دنبال آن هستیم، محقق شده است.

نماینده زرتشتیان در مجلس، به برگزاری جشن سده در کرمان نیز اشاره و از این جشن به عنوان یک جشن ملی و تاریخی یاد و خاطرنشان کرد: جشن سده با وجود آنکه در چند استان کشور برگزار می‌ شود، اما از استان کرمان به عنوان یک جشن ملی به ثبت رسیده است و مقدمات ثبت بین المللی این جشن نیز فراهم شده است./ دادگستری کل استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha