افتتاح باغ موزه فرش و سنگ کرمان

استاندار کرمان در مراسم افتتاح باغ موزه فرش و سنگ کرمان بر آموزش، تجاری‌ سازی و ایجاد زمینه اشتغال در حوزه فرش و گوهرسنگ تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار در مراسم افتتاح باغ موزه فرش و سنگ استان کرمان، با اشاره به قدمت بیش از یک قرن مجموعه و تجهیزات ریسندگی و بافت فرش در این مکان، گفت: فرآیند بافندگی فرش در مجموعه تکمیل شود.

وی همچنین به ظرفیت بالای معدنی و سنگ‌ های قیمتی در استان اشاره و اظهار کرد: در دو بخش سنگ و فرش با ارائه آموزش‌ ها می‌ توان زمینه تجاری‌ سازی و اشتغال خوبی را در سطح استان ایجاد کرد.

افتتاح باغ موزه فرش و سنگ کرمان

استاندار کرمان، افزود: با توجه به ظرفیت استان در سنگ‌های قیمتی، تجاری‌ سازی در حوزه زیورآلات برای استان میسر است.

فداکار، تصریح کرد: باغ موزه فرش و سنگ استان کرمان در محل ساختمان تاریخی شرکت فرش کرمان، با قدمت ۱۳۰ سال و با ۲۱ هزار مترمربع مساحت راه‌ اندازی شده است.

افتتاح باغ موزه فرش و سنگ کرمان

مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان کرمان، نیز گفت: موزه فرش با ۲۴ هزار متر مربع مساحت ۱۳۰ سال قدمت دارد و در گذشته کار ریسندگی/ رنگرزی / پشم بافی و تولید فرش در این ساختمان انجام شده است.

حسینی نژاد افزود: کار بازسازی این باغ موزه از دو سال پیش به همت اداره کل صمت آغاز شده و بخشی از آن به اتمام رسیده است.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان کرمان، تصریح کرد: تعدادی از فرش‌ های دستباف بافت هنرمندان کرمانی و نیز کار دست هنرمندانی از سایر استان‌ ها به مناسبت ایام الله دهه فجر در این موزه به نمایش در آمده است و علاقه مندان می‌ توانند تا پایان هفته آینده از این نمایشگاه دیدن کنند.

افتتاح باغ موزه فرش و سنگ کرمان

قربانی رییس اداره اکتشاف مواد معدنی اداره کل زمین شناسی جنوب خاوری نیز خاطرنشان کرد: ۶۲ نمونه سنگ که معرف وضعیت زمین شناسی استان است در موزه سنگ این باغ موزه به نمایش درآمده است.

شایان ذکر است؛ در این مجموعه که از گذشته کار ریسندگی، رنگرزی و تولید فرش انجام می‌ شده است، از دو سال پیش با همت اداره کل صمت، بازسازی آن آغاز گردید.

موزه سنگ و کانی کرمان نیز در این باغ موزه دایر شده و ظرفیت‌ ها و وضعیت زمین‌ شناسی استان، سنگ‌ های معدنی، گوهرسنگ ها و فسیل‌ های استان را به نمایش می‌ گذارد.

افتتاح باغ موزه فرش و سنگ کرمان

استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha