افتتاح دفتر اورژانس قضایی مرکز استان کرمان

دفتر اورژانس قضایی کرمان با حضور مدیر کل مشارکت های مردمی و سرمایه اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و دادیار دیوان عالی کشور، رئیس کل دادگستری استان کرمان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و جمعی از مقامات استانی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان در این آیین از ایده اورژانس قضایی تقدیر و اظهار کرد: فعالیت این اورژانس از ریشه دار شدن مسائل و مشکلات جلوگیری می کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان نیز گفت: اورژانس قضایی در بسیاری از شهرستان های این استان از جمله سیرجان، بم، انار، ریگان، رودبارجنوب، قلعه گنج، جازموریان، بروات، بافت، کهنوج، جیرفت، زرند، شهربابک، کشکوییه، رفسنجان و ساردوئیه راه اندازی شده و در مرکز استان از امروز به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

سید مهدی قویدل افزود: اورژانس قضایی در شهرستان های استان در کنار دادسراها، کلانتری ها و مساجد فعال است و سعی دارد اختلافات را قبل از تشکیل پرونده با مصالحه ختم کند.

وی با اشاره به اینکه طرح اورژانس قضایی ایده ابتکاری کرمان است، ادامه داد: در این استان بیش از ۶ هزار نفر از مصلحین آموزش دیده اند و هزار نفر به کارگیری شده اند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با تاکید بر اینکه بسیاری از پرونده ها ماهیت قضایی، پلیسی و شالوده مجرمانه و تبهکارانه ندارند افزود: زمانی دادستان زرند بودم نیاز به وجود اورژانس قضایی را احساس و در نهایت این مرکز را در زرند راه اندازی کردم.

قویدل تصریح کرد: در اورژانس اجتماعی بعد از صحبت با طرفین، شاکی شکایت را با خودش می برد لذا ورودی پرونده به دادگستری کاهش پیدا می کند.

وی ابراز داشت: بعد از علم به اینکه بیشتر مشکلات ماهیت اجتماعی دارند طرح اورژانس قضایی را نوشتم و آن را به صورت پایلوت در برخی شهرستان های استان کرمان اجرایی کردم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: در این راستا تفاهم پنج جانبه ای بین استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، نیروی انتظامی و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان امضا و در تهران نیز این طرح به عنوان برنامه ای علمی مورد تایید قرار گرفت که در حال اجراست و به سایر استان ها نیز ابلاغ شده است.

قویدل خاطرنشان کرد: در دفتر اورژانس قضایی با استفاده از ظرفیت مصلحین، نهادهای مردمی و نخبگان برای صلح و سازش، مشاوره، آموزش و مداخله فوری و پیشگیری از تبدیل به جرم شدن آسیب های اجتماعی استفاده می شود.

دادگستری کل استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha