مقاوم سازی ۶۰ درصد خانه های روستایی استان کرمان

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: حدود ۶۰ درصد خانه های روستایی این استان بر اساس سیاست های فاخر نظام و دولت مقاوم است و بازسازی ۴۰ درصد واحدهای روستایی کرمان را پیش رو داریم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علی اکبر سلطانی نژاد، گفت: بهسازی و نوسازی ۲۴۰ هزار واحد مسکونی طی سال های گذشته در دستور کار بوده که ۱۳۰ هزار واحد از طرح ویژه مقاوم سازی روستاها انجام و ۱۱۰ هزار واحد نیز در نقاط شهری از محل بازسازی و حوادث نوسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه اخیرا نیز مصوباتی بر مبنای نگاه پیشگیرانه دریافت شده که شهر کرمان را نیز پوشش داد، اظهار داشت: در زمین لرزه اخیر ۷۰۰ واحد در راور و کوهساران خسارت جدی دیده بود، اما در سالهای اخیر موفق شدیم دولت را مجاب کنیم که نیاز کرمان متفاوت تر از سایر استان ها است و پیشنهادات به هیات وزیران با نگاه پیشگیرانه ارائه شد که توانستیم مبالغ خوبی را دریافت کنیم.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان خاطرنشان کرد: در مجموع بازسازی بالغ بر ۱۵ هزار واحد مسکونی مصوب شده و بالغ بر ۶۸۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت تخصیص یافته که اکنون بیش از ۲۱۴ میلیارد تومان آن به حساب مردم متناسب با پیشرفت کار آنها پرداخت شده است.

سلطانی نژاد عنوان کرد: تسهیلات بانکی به بهترین شکل و آسان ترین روش در اختیار مردم قرار دارد و در این رابطه کار جهادی از مجموعه استانداری، بانک ها و بنیاد مسکن شکل گرفته است.

وی افزود: با نگاه مقاوم سازی و پیشگیرانه به موضوع نوسازی و بازسازی واحدهای در معرض آسیب در استان کرمان پرداخته ایم و نتیجه آن این بوده که در زمین لرزه های بالای ۶ ریشتر استان هیچ خسارت جانی نداشته ایم.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان ادامه داد: اطفای حریق در سال ۹۵ حدود ۳۵ مورد در سال گذشته ۶۵ مورد بوده است و این موضوع نشان می دهد سال ۹۶ سال خشک تری بوده و سیل ها کاهش داشته و آتش سوزی ها افزایش داشته است.

سلطانی نژاد خاطرنشان کرد: تعداد تیم های عملیاتی اعزام شده در سال ۹۵ دو هزار و ۵۱ مورد و در سال گذشته نیز یک هزار و ۷۱۷ تیم بوده است.

اداره کل بنیاد مسکن استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha