آغاز طرح انتقال آب خلیج فارس به شهرهای شمالی استان کرمان با حضور وزیر نیرو

وزیر نیرو با بیان اینکه عملیات اجرایی انتقال آب دریا به شهرهای شمالی استان کرمان در دستور کار دولت قرار دارد، بیان کرد: عملیات اجرایی طرح انتقال آب دریا به شهرهای کرمان، رفسنجان و سیرجان همزمان با دهه مبارک فجر آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علی اکبر محرابیان در حاشیه سفر یک روزه خود به استان کرمان، گفت: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و با هدف کاهش مشکلات آبی در شهرهای شمالی استان کرمان، عملیات انتقال آب از دریا به شهرهایی چون کرمان، سیرجان، رفسنجان و دیگر شهرهای شمالی این استان در دستور کار قرار گرفت.

وی در همین باره افزود: از امروز و با همت نیروهای متخصص و زحمت کش صنعت آب کشور عملیات انتقال آب خلیج فارس به دو شهر کرمان و سیرجان از سامانه انتقال آب به صنایع جنوب شرق کشور به میزان ۳۰ میلیون متر مکعب در سال آغاز شد.

وزیر نیرو، اضافه کرد: ظرفیت انتقال آب خط یک هزار لیتر بر ثانیه و طول خط اصلی ۱۴۵ کیلومتر است، همچنین ۲ باب مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبی، یک مخزن به ظرفیت ۳۰ هزار مترمکعب و ۲ واحد ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۱۰۰۰ لیتر بر ثانیه در طول مسیر نصب و اجرا می‌ شود.

محرابیان، همچنین در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به ضرورت توسعه ظرفیت تولید برق در استان کرمان بیان کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی زرند یکی از مهم‌ترین نیروگاه های تولید برق در استان کرمان است که از امروز عملیات بهره‌ برداری از دو واحد گازی آن آغاز شد و تکمیل سایر واحدها نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: طرح آبرسانی به ۲۲ روستای استان کرمان در قالب طرح جهاد آبرسانی نیز با اعتبار ۹۸۰ میلیارد ریال افتتاح شده است، که بر این اساس انتظار می‌ رود با افتتاح طرح جمعیتی بالغ بر ۱۶ هزار و ۷۲۸ نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha