ارتقای رتبه کشوری استان کرمان در کاهش نرخ بیکاری

مدیر کل روابط عمومی استانداری کرمان در دیدار با سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان، با اشاره به اینکه استان کرمان نسبت به سایر استان‌ ها چهار پله ارتقا یافته و درصد بیکاری در این استان کاهش یافته است، گفت: ارتقای سطح مهارت در صنوف مختلف در کاهش معضل بیکاری بسیار اهمیت دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مجتبی اسدی‌ زاده در سومین جلسه کمیته روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان که با حضور سرپرست واحد استانی و مسئولان روابط عمومی مراکز آموزش علمی کاربردی استان برگزار شد؛ با بیان اهمیت جایگاه روابط عمومی و نحوه پوشش خبری رویدادهای مهم جامعه اظهار داشت: در حوادث اخیر شاهد اهمیت زمان و نحوه ارائه اخبار صحیح در جامعه بودیم و این موضوع بسیار اهمیت داشت تا روایتگری مسائل به نحوه صحیح صورت پذیرد.


وی ادامه داد: اینکه ما در زمان حساس و مواقع بحرانی با ارائه اخبار صحیح و به دور از هیجانات بتوانیم جامعه را آگاه کنیم، عملا از اتفاقات ناگوار بعدی جلوگیری می‌ کنیم و جلوی روایتگری مسائل در خارج از مرزهای کشورمان را می‌ گیریم.


مدیر کل روابط عمومی استانداری کرمان؛ عنوان کرد: نسل جدید جوانان با ابزارهایی سر و کار دارند که برای پاسخگویی به آنها و اقناع جامعه نیاز به آگاهی و مهارت است، که لازم است کارشناسان تولید محتوای خبری به این موضوعات توجه کافی داشته باشند.


اسدی بیان کرد: در بحث رفع معضل بیکاری، استان کرمان نسبت به سایر استان‌ها چهار پله ارتقا یافته و درصد بیکاری در این استان کاهش یافته است، ارتقای سطح مهارت در صنوف مختلف در کاهش معضل بیکاری بسیار اهمیت دارد، که این موضوع یکی از وظایف متولیان نظام آموزش مهارتی، از جمله دانشگاه جامع علمی کاربردی است.


وی تصریح کرد: برای ارتقای سطح فرهنگ کار در جامعه، آماده هرگونه همکاری با دانشگاه جامع علمی کاربردی در همه مراحل در سطح استان هستیم.


سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان در این جلسه با ارائه گزارش کاملی از وضعیت و جایگاه دانشگاه جامع علمی کاربردی در نظام آموزش مهارتی و نحوه آموزش و محتوای درسی این دانشگاه ابراز داشت: برای نیل به اهداف دانشگاه که اهم آنها کاهش معضل بیکاری در جامعه است، نیاز به همکاری و تعامل با تمامی دستگاه‌ های استان داریم.


ایرانمنش خاطرنشان کرد: عدم حضور دانشگاه جامع علمی کاربردی در جنوب استان باعث ایجاد خلاء آموزش مهارتی در آن منطقه شده است واین در حالی است که موضوع مهارت آموزی در منطقه جنوب با توجه به طرح‌های توسعه‌ای استان بسیار حائز اهمیت بوده و ما این مسئله را از طرق مختلف از جمله نماینده‌ های مجلس، بنیاد برکت و کمیته امداد پیگیری کرده‌ ایم و امیدواریم با مدد سایر متولیان استان به نتایج مطلوب دست یابیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha