اختصاص ۲۰ درصد از عرصه شرکت های صنعتی و معدنی به کاشت درخت

استاندار کرمان در آئین روز درختکاری، از مصوبات استان برای حوزه منابع طبیعی نام برد و تصریح کرد: به میزان ۲۰ درصد از عرصه‌ ای که شرکت‌ های صنعتی و معدنی دریافت می‌ کنند، باید کاشت درخت و توجه به منابع طبیعی انجام گیرد. 

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار در آئین درختکاری که به مناسبت ۱۵ اسفند ماه، با حضور مسئولان استانی در محل نمایشگاه‌ بین‌ المللی جنوب شرق برگزار شد،گفت: مشارکت گروه‌ های مردمی در حوزه منابع طبیعی را قابل تقدیر است.

وی عنوان کرد: استان کرمان به واسطه شرایط آب و هوایی و بیابانی بودن، ضرورت چند برابری در حوزه منابع طبیعی و کاشت درخت احساس می‌شود.

استاندار کرمان، از مصوبات استان برای حوزه منابع طبیعی نام برد و تصریح کرد: به میزان ۲۰ درصد از عرصه‌ای که شرکت‌ های صنعتی و معدنی دریافت می‌کنند باید کاشت درخت و توجه به منابع طبیعی انجام گیرد.

فداکار ابراز داشت: اگر صنایع در کنار فعالیت‌ های توسعه‌ ای خود که ضرورت اشتغال استان هستند، به مباحث فضای سبز و محیط زیست توجه داشته باشند، دغدغه‌ و نگرانی برای توسعه صنایع نخواهد بود.
مهدی رجبی‌ زاده زاده زاده مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان نیز با اشاره به بیابانی بودن ۱۶ شهرستان کرمان گفت: ۱۵ هزار هکتار از عرصه‌ های شرق استان نیاز به مالچ‌ پاشی پاشی دارد، که ۸ هزار هکتار انجام شده است.

وی از تعامل و همکاری متقابل صنایع و معادن استان در راستای اجرای ۱۰ هزار هکتار نهال کاری و جنگل‌ کاری نام برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha