طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در جنوب کرمان

مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان، با اشاره به تولید گونه های باغی و جنگلی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، گفت: این طرح مردمی از اهداف پنجگانه و مهم وزارت جهاد کشاورزی می باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ احمد احمدپور به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با حضور در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با قاسم رحیمی نیا مدیر کل این سازمان و حجت الاسلام و المسلمین حسینی زاده مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه این مجموعه دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته منابع طبیعی و آبخیزداری از اقدامات این مجموعه در حفاظت و حراست از عرصه های منابع ملی تقدیر کرد و بر انعکاس خبری و آگاهی بخشی گسترده در خصوص طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تاکید کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به اینکه در راستای تولید نهال برای طرح مردمی یک میلیارد درخت امکان تولید و توزیع سالانه ۱٠ درصد نهال مثمر نیز وجود دارد، افزود: این طرح مردمی از اهداف پنجگانه و مهم وزارت جهاد کشاورزی و مورد تاکید وزیر محترم می باشد.

طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در جنوب کرمان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان نیز با بیان اینکه بخشی از نهال های تولید شده در پروژه های منابع طبیعی، زراعت چوب و احداث بادشکن بیولوژیک اطراف مزارع استفاده می شود خواستار تشویق و ترغیب کشاورزان منطقه در این خصوص شد.

قاسم رحیمی نیا تصریح کرد: علاوه بر تولید گونه های جنگلی بومی منطقه بر تولید گونه های باغی جنگلی که جهت اجرای این طرح مردمی، مورد تاکید است، اداره آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جهاد کشاورزی می تواند با برگزاری دوره های آموزشی لازم جهت آگاهی بخشی کشاورزان منطقه در خصوص مشارکت در طرح بادشکن بیولوژیک اطراف مزارع و زراعت چوب گام موثری بردارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha