فعالیت ۱۵ نمایشگاه صنایع دستی در استان کرمان/آغاز به کار نمایشگاه صنایع دستی در شهر جهانی گلیم

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان در آئین افتتاحیه نمایشگاه صنایع دستی شرکت گهر زمین سیرجان، گفت: در حال حاضر ۱۵ نمایشگاه صنایع دستی با ۴۰۰ غرقه در سطح استان کرمان و در اماکن گردشگری مشغول به فعالیت می باشند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ فریدون فعالی در آیین افتتاحیه نمایشگاه صنایع دستی و سوغات شهرستان سیرجان که به همت شرکت سنگ آهن گهر زمین در محل گذر گلیم سیرجان برگزار شد، گفت: روز گذشته ستاد خدمات سفر استان کرمان با همکاری استانداری، میراث فرهنگی و سایر دستگاه های خدمت‌ رسان مرتبط افتتاح شد و در این مجموعه همه تلاش می‌ کنند تا بتوانند خدمات مطلوبی را به مسافرین دیار کریمان ارائه نمایند.

وی در ادامه با تشکر از حمایت های همیشگی شرکت های صنعتی و معدنی نظیر گهرزمین که فرصت را برای اجرای اینگونه برنامه‌ های فرهنگی فراهم می‌ کنند، افزود: این اولین نمایشگاه نوروزی است، که در آن حضور می یابم و امید است که با افتتاح این نمایشگاه ها در سطح استان بتوانیم مکان های فرهنگی، سوغات و صنایع دستی استان را بهتر به گردشگران بشناسانیم.

فعالیت ۱۵ نمایشگاه صنایع دستی در استان کرمان/آغاز به کار نمایشگاه صنایع دستی شهرستان سیرجان

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان، تصریح کرد: شهرستان سیرجان شهری جهانی با ظرفیت‌ ها و توانمندی‌های بسیاری در تمامی بخش‌ ها از جمله حوزه فرهنگی، گردشگری و اقتصادی است.

فعالی ادامه داد: مدیران شهری سیرجان با همدلی و وفاق توانسته‌ اند؛ پتانسیل های این شهر را آنگونه که شایسته است معرفی کنند.

وی تصریح کرد: سیرجان بعنوان دومین شهر بزرگ استان کرمان، همه ساله در ایام نوروز میزبان خوبی برای مسافران از سراسر کشور است و برپایی این نمایشگاه‌ ها نقش شایانی در شناساندن شهر سیرجان به مسافران و میهمانان نوروزی دارند.

فعالیت ۱۵ نمایشگاه صنایع دستی در استان کرمان/آغاز به کار نمایشگاه صنایع دستی شهرستان سیرجان

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ابراز داشت: در این نمایشگاه ک، تعداد ۷۵ غرفه صنایع دستی و سوغات پیش بینی شده است؛ که شرکت کنندگان آثار خودشان را به میهمانان و مسافران نورزی که به شهرستان سیرجان وارد می‌ شوند، ارائه م ی‌دهند.

فعالی، با اشاره به ۱۳۰ مرکز اقامتی با ۴ هزار و ۷۲۶ تخت برای استقبال از مسافران نوروزی این استان در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: در مجموع در کل استان کرمان، ۱۵ بازارچه صنایع دستی را در شهرهای مختلف استان، در غالب ۴۰۰ غرفه پیشی بینی کردیم، که در تمام فضاهای تاریخی و فرهنگی استان دائر شده است.

فعالیت ۱۵ نمایشگاه صنایع دستی در استان کرمان/آغاز به کار نمایشگاه صنایع دستی شهرستان سیرجان

وی خاطر نشان کرد: مسافران ضمن اینکه در این نمایشگاه ها، از بناهای تاریخی و فرهنگی استان بازدید می‌ کنند، در کنار آن محصولات صنایع دستی استان نیز عرضه خواهد شد، که مسافران نوروزی بتوانند از محصولات استان به نیکی یاد کنند و با خودشان هم به یادگار ببرند.

سیرجان شهری فرهنگی و با تمدنی دیرینه است

خضری مدیر عامل شرکت سنگ آهن گهر زمین سیرجان نیز، گفت: شهرستان سیرجان یکی از بزرگترین شهرستان های استان کرمان و یکسره شهر فرهنگی با تمدنی دیرینه است، که می‌ تواند هر ساله میزبان گردشگران زیادی باشد.

فعالیت ۱۵ نمایشگاه صنایع دستی در استان کرمان/آغاز به کار نمایشگاه صنایع دستی شهرستان سیرجان

وی افزود: این نمایشگاه سال گذشته نیز برگزار شد و مورد استقبال بی نظیر گردشگران و مردم قرار گرفت و به همین علت، بر آن شدیم تا امسال نیز این نمایشگاه را دوباره جهت برافراشته ماندن پرچم سیرجان و سیرجانی برگزار کنیم.

مدیر شرکت گهر زمین سیرجان، عنوان کرد: گهر زمین، جزء شرکت های صنعتی معدنب بزرگ کشور است، که راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و فرهنگی خود حامی برگزاری این نمایشگاه شده و خود را موظف به شرکت در برنامه‌های فرهنگی نمود است.

خضری، عنوان کرد: فرهنگ، صنایع دستی و سوغات شهرستان سیرجان به نام و مشهور است و باید چنین شرایطی را همچون این برپایی این نمایشگاه ها برای معرفی این محصولات، به مهمانان نوروزی فراهم کنیم.

فعالیت ۱۵ نمایشگاه صنایع دستی در استان کرمان/آغاز به کار نمایشگاه صنایع دستی شهرستان سیرجان

آمادگی شهرستان سیرجان جهت اسکان ۱۵ هزار مسافر نوروزی

فرماندار ویژه شهرستان سیرجان نیز با اشاره به آمادگی شهرستان سیرجان، در ایام نوروز گفت: این نمایشگاه گوشه‌ ای از ظرفیت‌ های هنری و صنایع دستی شهرستان سیرجان را در معرض دید گردشگران و مسافران قرار داده است.

علی یعقوبی پور، از برپایی سیاه‌ چادر عشایری، موسیقی بومی و غذاهای سنتی به عنوان دیگر برنامه های این نمایشگاه یاد و بیان کرد: در ایام تعطیلات نوروزی علاوه بر هتل‌ ها و میهمان پذیرها، بیش از ۴۰ واحد آموزشی به اضافه نمازخانه ها و سالن های ورزشی آماده شده است که ظرفیت اسکان ۱۵ هزار مسافر فراهم شده است.

وی، با اشاره به اینکه مهمترین اهداف برپایی این نمایشگاه خدمات رسانی مطلوب به گردشگران نوروزی است، گفت: از دیگر اهداف این نمایشگاه معرفی محصولات صنایع دستی، حمایت و ایجاد انگیزه هر چه بیشتر بین هنرمندان صنایع دستی، کمک به فروش تولیدات صنایع دستی و سهولت دسترسی مسافران به صنایع دستی و سوغات محلی شهرستان است.

فعالیت ۱۵ نمایشگاه صنایع دستی در استان کرمان/آغاز به کار نمایشگاه صنایع دستی شهرستان سیرجان

سیرجان شهری جهانی با قابلیت های گوناگون است

رئیس شورای شهر سیرجان نیز در آیین افتتاح این نمایشگاه ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌ های شبانه‌ روزی مجموعه شهرداری و شورا، فرمانداری، شرکت گهر زمین و میراث فرهنگی سیرجان، گفت: تحقق بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری سیرجان با همت و تلاش شورای شهر، شهرداری و همکاری فرمانداری و اداره دارایی، نقطه عطفی برای تحقق اهداف کلی برنامه‌ ریزی شده شورا و شهرداری است.

حسن خدامی پور با اشاره به ظرفیت‌ ها و پتانسیل های سیرجان در حوزه رسانه، فرهنگ، ورزش، صنعت و معدن، حمل و نقل و تجارت، افزود: سیرجان شهری جهانی است که ظرفیت‌ ها و توانمندی‌ های قابل توجهی در کنار هم دارد، که می‌ تواند سرمایه‌ گذاران بسیاری را جذب کند.

وی یادآور شد: کمتر شهری مانند سیرجان می‌ توان پیدا کرد؛ ضمن اینکه برگزاری نمایشگاه‌ های مختلف می‌ تواند تاثیر بسزایی در معرفی سیرجان و جذب سرمایه‌ گذار برای شهرداری داشته باشد.

فعالیت ۱۵ نمایشگاه صنایع دستی در استان کرمان/آغاز به کار نمایشگاه صنایع دستی شهرستان سیرجان

رئیس شورای شهر سیرجان، عنوان کرد: به عنوان نمونه وجود بالغ بر ۸ هزار کامیون و تریلر در سیرجان از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است و می‌ تواند ظرفیت بزرگی برای سرمایه‌ گذاری در حوزه‌ های مرتبط حمل و نقل باشد و در مجموع معرفی سیرجان و ظرفیت‌ های بی‌ بدیل و گسترده آن می‌ تواند اتفاقات خوبی را برای پیشرفت و توسعه شهری سیرجان رقم بزند.

حسن خدامی پور یادآور شد: شهرداری سیرجان در استقبال از نوروز در حوزه سیما، منظر و فضای سبز شهری اکنون ۷۵درصد از فضای سبزی که امکان بهره‌برداری نداشت، در اختیار مسافران و مردم قرار گرفت که نمونه بارز آن می‌توان به فضای سبز حاشیه بلوار شهید زندی نیا، توسعه باغ ایرانی، راه‌ اندازی چند گذر بنام گذرگلیم، گذر خانواده، گذر شهروند و گذر غذا اشاره کرد؛ ضمن اینکه در بحث پسماند و تنظیف معابر شهری نیز اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

فعالیت ۱۵ نمایشگاه صنایع دستی در استان کرمان/آغاز به کار نمایشگاه صنایع دستی شهرستان سیرجان

گفتنی است؛ مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان در بازدید از غرفه جمعیت هلال احمر شهرستان سیرجان، که ارائه خدمات امدادی، راهنمایی مسافرین، فصای دوستدار کودک را به مسافران ارائه می دهد، به کمپین ملی بهرفت پیوست.

همچنین این نمایشگاه از تاریخ ۲۹ اسفندماه تا ۱۱ فروردین ماه در محل گذر گلیم شهرستان سیرجان دایر می باشد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha