تعیین و تکلیف زمین‌ های بدون سند مناطق حاشیه‌ ای شهر کرمان

استاندار کرمان در بازدید از مناطق مختلف شهرک شهید همت شهر کرمان؛ از پیگیری و تعیین تکلیف زمین‌ های بدون سند این شهرک و مناطق حاشیه‌ ای شهر کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار در بازدید از بخش‌ های مختلف شهرک همت شهر کرمان، گفت: شهرک شهید همت شهرک صنعتی، یک منطقه محروم و جزء حاشیه شهر کرمان محسوب می‌ شود.


وی با اشاره به اینکه پیگیری‌ ها و فعالیت‌ های مختلفی در این منطقه انجام شده است، بیان کرد: قبلا در شهرک همت حضور پیدا کرده‌ ایم و امروز جهت دیدار و گفتگو با گروه‌ های مختلف جهادی که در این منطقه در حال فعالیت هستند، حضور پیدا کرده‌ ایم، یکسری پیگیری‌ ها انجام می‌ شود تا بخشی از مشکلات ساکنان این شهرک برطرف شود.


در ادامه استاندار کرمان پس از بازدید از ساختمان نیمه تمام مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرک شهید همت، به همراه زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در نماز جماعت مسجد جوادالائمه شرکت و ضمن شنیدن دغدغه‌ ها و مشکلات مردم و نمازگزاران، رسیدگی به آنها را در دستور کار قرار داد.


فداکار؛ در جمع ساکنان این منطقه افزود: در سال‌ های گذشته به دلایل مختلف، مناطق محرومی شکل گرفته که برای رفع محرومیت، فعالیت‌ هایی انجام شده است.


وی ابراز داشت: بسیاری از مشکلات مناطق حاشیه‌ ای کرمان تعیین تکلیف شده، همچنین در خصوص اسناد زمین‌ ها کارهایی انجام شده و مشکلات قانونی آنها برطرف خواهد شد.


استاندار کرمان عنوان کرد: در خصوص مشکل انشعابات شهرک نیز مسئله از طریق مسئولان مربوطه بررسی و تلاش می‌ شود تا هم پرداخت هزینه انشعابات به صورت اقساط انجام شود و هم مردم از عهده هزینه‌ ها برآیند، همچنین مشکل روشنی‌ های منطقه نیز باید فورا حل شود.


فداکار؛ با بیان این مطلب که زمین‌ های بدون سند مناطق حاشیه شهر کرمان تعیین تکلیف می‌ شود، تصریح کرد: بحث‌ های امنیتی شهرک نیز از طریق فرماندهی انتظامی استان پیگیری و گشت‌ های انتظامی در این منطقه راه‌ اندازی می‌ شود.


وی تاکید کرد: احداث سالن‌ های ورزشی در مناطق مختلف حاشیه شهر را پیگیری می‌ کنیم، همچنین مساجد شهرک را حمایت و پشتیبانی می‌ کنیم.


استاندار کرمان با اشاره به اینکه توجه به فعالیت‌ های فرهنگی اولویت اول ما است و در این زمینه مساعدت خواهیم کرد، عنوان کرد: یک دستگاه گریدر نیز به مدت چند روز در منطقه حاضر می‌ شود تا مشکل جاده نیز برطرف شود.


فداکار تصریح کرد: در زمینه کسب و کارهای مجازی که به دلیل محدودیت اینترنت زیان دیده‌ اند، وام و تسهیلات پرداخت می‌ شود.


محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه برای رفع مشکل اراضی شهرک شهید همت، نیازمند یک تفاهم میان سازمان‌ ها و ادارات هستیم، تصریح کرد: احداث سالن ورزشی در این شهرک ضرورت دارد؛ که در این زمینه باید از ظرفیت شرکت‌ های معدنی و خصوصی استفاده کرد.


گفتنی است؛ صاف و هموار شدن جاده منتهی به انتهای شهرک به طول بیش از ۲ کیلومتر، رفع مشکلات مربوط به آب، برق و گاز، پیگیری اسناد زمین‌های شهرک و احداث کلانتری از جمله درخواست‌ های مطرح شده توسط اهالی شهرک شهید همت بود.

انتهای پیام/استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha