استان کرمان رتبه پنجم بازدید از جاذبه های گردشگری و تاریخی در کشور

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان، گفت: استان کرمان رتبه پنجم کشور را در میزان بازدید از جاذبه‌ ها و اماکن تاریخی را کسب کرده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان فریدون فعالی در نشست با مدیر کل امور استان‌ های وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، با اشاره به اینکه اقامت مسافران در نوروز ۱۴۰۲ ، به میزان ۲۰ درصد رشد داشته است، گفت: خوشبختانه مدت ماندگاری مسافران در کرمان به بیشتر از ۲ شب رسیده است.

وی به سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری(جانا) اشاره و بیان کرد: طبق آمارهای این سامانه، استان کرمان رتبه پنجم کشور را در میزان بازدید از جاذبه‌ ها و اماکن تاریخی را کسب کرده است.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان تصریح کرد: در نوروز ۱۴۰۲، هزار تخت به ظرفیت اقامتی این استان افزوده شده است، که می‌ توانیم به راحتی به مسافران خدمات ارائه کنیم.

فعالی با اشاره به تسهیلات تبصره ۱۸ که رتبه اول آن به استان کرمان اختصاص یافته است، ابراز کرد: هتل کاروانیکا و هتل هیوا نمونه‌ ای از این طرح است؛ که امروز با بهترین امکانات به مسافران خدمات ارائه می‌ دهند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در بین تاسیسات گردشگری به خصوص مراکز اقامتی رقابت ایجاد شده است؛ که بدون شک این رقابت منجر به ارائه خدمات بهتر می‌ شود.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان با بیان اینکه نورپردازی باغ شاهزاده ماهان و ارگ تاریخی بم، به جذب بیشتر گردشگران کمک زیادی کرده است، خاطرنشان کرد: طرح ساماندهی و توانمندسازی محیط در اولویت مدیران استان قرار گرفته است، که جای تشکر دارد.

انتهای پیام/اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha