قوانین مربوط به ایثارگران بر زمین مانده است/پیگیری مطالبات ایثارگران جزء حقوق شهروندی آنهاست

رئیس کل دادگستری استان کرمان، با بیان اینکه، قوانین مربوط به ایثارگران بر زمین مانده است، گفت: لزوم برخورد با مدیران متخلف در اجرای قوانین ایثارگری ضروری است و اینکه قانونی برای ایثارگران تصویب شود و بر زمین بماند درست نیست.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت‌ الاسلام ابراهیم در همایش حقوق شهروندی ایثارگران که در محل هتل آسمان فرهنگیان برگزار شد، اظهار داشت: پیگیری مطالبات ایثارگران جزء حقوق شهروندی آنهاست.

وی با اشاره به اینکه برای پیگیری حقوق شهروندی در دستگاه قضایی اقداماتی انجام شده است، ابراز داشت: هیئتی در قوه قضائیه بر اجرای قانون حقوق شهروندی نظارت می‌ کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: کسانی که در دنیا مدعی حقوق شهروندی هستند، اما فقط ادعا می‌ کنند و ابزار سیاسی در دست آنها شده است، اما در نظام جمهوری اسلامی نظارت بر حقوق شهروندی وجود دارد.

حجت الاسلام حمیدی بیان داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران باید پیگیر حق و حقوق ایثارگران باشد تا به حق‌ شان برسند و انتقاداتی که در این زمینه وجود دارد با توجه به بار مالی که دارد، مربوط به سراسر کشور است.

وی عنوان کرد: قانون پیش‌ بینی کرده بعضی از ایثارگران می‌ توانند طی ۲۰ یا ۲۵ سال بازنشسته شوند، اما این قانون بر زمین مانده زیرا بار مالی زیادی برای دولت دارد و شاید به‌ ندرت اجرا شود.

این مقام قضایی افزود: اینکه قانونی برای ایثارگران تصویب شود و بر زمین بماند درست نیست، زیرا از آن طرف مردم هم این قوانین را می‌بینند و فکر می‌ کنند، چه خبر است و همه چی برای ایثارگران است، در حالی که این حق به آنها نمی‌ رسد.

حجت الاسلام حمیدی؛ همچنین بر اجرای قوانین مرتبط با ایثارگران توسط مدیران تاکید کرد و از برخورد با مسوولان متخلف در این بخش خبر داد و یادآور شد: یک سوم سهمیه جذب نیرو در دادگستری با ایثارگران بوده و همه کارکنان مشمول طرح تبدیل وضعیت را هم استخدام رسمی کرده‌ ایم.

همچنین معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کرمان اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به هزینه‌کرد پول نیاز ندارد، بلکه مربوط به رفتار ما ایثارگران و یا مسوول امور ایثارگران در اداره است.

محمدباقر اسلامی ادامه داد: ایثارگران خواسته‌ های قانونی دارند و قانون نیز امتیازات و حقوقی را برای آنها تصویب کرده است و ما باید پیگیر اجرای این قانون باشیم.

وی اضافه کرد: مسوولان مربوط به امور ایثارگران با به قانون و حقوق مربوط به ایثارگران تسلط کافی داشته باشند و آنها را پیگیری کنند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کرمان ابراز داشت: بر اساس قانون همچنین ۱۰۰ درصد هزینه‌ های درمان ایثارگر و خانواده وی رایگان است، اما در عمل تضاد و دوگانگی وجود دارد.

اسلامی، خاطرنشان کرد: بعضی سازمان‌ ها در برابر تبدیل وضعیت ایثارگران مقاومت می‌ کنند و این در حالی‌ست؛ که باید برای تبدیل وضعیت آنها اقدام کنیم تا وضعیت‌ شان ارتقا یابد.

اداره کل دادگستری استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha