نگاه قاطعانه دستگاه قضایی استان کرمان به جرائم سرقت

رئیس کل دادگستری استان کرمان، با بیان اینکه؛ در استان کرمان بیش از ۴ هزار نغر مشمول عفو رهبری شدند، گفت: در بین افراد آزاد شده و یا افرادی که مشمول تخفیف مجازات قرار گرفته‌ اند از سارقان نبوده‌ اند و این امر بیانگر نگاه قاطعانه دستگاه قضایی برای برخورد با مجرمان جرائم سرقت است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان، اظهار داشت: ۱۴ برنامه از سوی قوه قضائیه برای اجرا در سال جاری پیش‌ بینی شده است، که در سال جدید اولویت دستگاه قضایی پرداختن به این موضوعات است.

وی افزود: یکی از این اولویت‌ ها، پیشگیری از وقوع جرم است؛ که در سند تحول و تعالی قوه قضائیه نیز به این بخش توجه ویژه‌ ای شده است، که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نیز قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: رؤسا، دادستان‌ ها و فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی باید پای کار باشند، تا مصوبات بهتری را داشته باشیم.

حجت الاسلام حمیدی، اضافه کرد: هدف نهایی این است؛ که بتوانیم جرائم و آسیب‌ های اجتماعی را کنترل کرده و رشد آنها را منفی کنیم، تا جامعه‌ ای عاری از آسیب‌ های اجتماعی داشته باشیم.

وی؛ خاطرنشان کرد: در استان کرمان در ۸ جرم از ۱۰ جرم اولویت‌ دار معاونت اجتماعی کشور روند کاهشی داشته‌ ایم و این امر نشان می‌ دهد؛ جهت‌گیری ها و اقدامات درست است و این اقدامات باید مضاعف شده و آرامش روانی حاصل کاهش جرائم در جامعه به خوبی اتفاق افتد و مردم آن را احساس کنند.

نماینده قوه قضائیه در استان کرمان، تصریح کرد: اگر سه اولویت تصادفات، سرقت و خشونت که در سال جاری اولویت دارند را مد نظر قرار دهیم، با برطرف شدن این آسیب‌ ها، ۶۰ تا ۷۰ درصد جرائم کاهش می‌ یابد.

حجت الاسلام حمیدی اضافه کرد: حدود ۴۰ درصد جرائم مربوط به خشونت‌ های رفتاری و گفتاری است و اگر آستانه صبر مردم در جامعه افزایش یابد، حدود ۴۰ درصد جرائم در سطح جامعه کاهش می‌ یابد و در این حوزه امسال برنامه داریم و در این زمینه برنامه‌ ریزی خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری از سرقت از دغدغه‌ های مهم نیروهای انتظامی و قضایی است، ابراز داشت: باید مشارکت مردم را در موضوع پیشگیری از سرقت بیش از پیش افزایش داد.

این مقام ارشد قضایی در استان کرمان، بیان کرد: جامعه امن است و شهرها از امنیت بالایی برخوردار هستند، اما دلیل نمی‌ شود که مباحث پیشگیرانه به درستی مورد توجه قرار نگیرد.

حجت الاسلام حمیدی، عنوان داشت: انتظار امروز مردم از دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی و نظامی در حوزه پیشگیری از سرقت درست است و باید تلاش کنیم این سرقت ها کاهش یابد.

وی همچنین صدور احکام بازدارنده در پرونده‌ های سرقت را مورد تاکید قرار داد و گفت: نباید به عنوان جرم ساده به سرقت توجه کرد، بلکه باید احکام بازدارنده برای افراد دارای سابقه سرقت صادر شود و به مراقبت‌ های پس از آزادی نیز توجه کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: در استان کرمان بیش از ۴ هزار نفر مشمول عفو رهبری شدند که بیش از دو هزار نفر از این افراد از زندان‌ ها آزاد شده‌ اند و به جد اعلام می‌ کنم که در بین افراد آزاد شده و یا افرادی که مشمول تخفیف مجازات قرار گرفته‌ اند از سارقان نبوده‌ اند و این امر بیانگر نگاه قاطعانه دستگاه قضایی برای برخورد با مجرمان جرائم سرقت است.

حجت الاسلام حمیدی، خاطرنشان کرد: در حوزه پیشگیری از تصادفات کار جهادی در استان کرمان صورت گرفته و از حضور فعال فراجا در ایام نوروز تقدیر می‌ کنم.

دادگستری استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha