کرمان در صدر تخصیص اعتبارات سفر رئیس جمهور در طرح های آموزشی است

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در سفر به استان کرمان و شهرستان سیرجان، گفت: استان کرمان در صدر تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری در زمینه تکمیل طرح های آموزشی نیمه تمام قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حمیدرضا خان محمدی، در سفر یک روزه به استان کرمان، وضعیت فضاهای آموزشی و پرورشی و طرح های آموزشی در دست اجرای شهرستان های کرمان، رابر، سیرجان و بردسیر را بررسی کرد.

وی در نشست بررسی فضاهای آموزشی شهرستان‌ های سیرجان و بردسیر، بیان کرد: در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور شعار «ما عدالت محوری در راستای تحقق راهبرد نصیب برابر آموزشی» است.

معاون وزیر آموزش و پرورش، گفت: بر اساس قانون، اگر خیرین ۵۰ درصد هزینه ساخت یک مدرسه را بپردازند، دولت موظف به پرداخت ۵۰ درصد مابقی است.

خان‌ محمدی با اشاره به وجود بیش از یکهزار و ۵۰۰ طرح آموزشی خیرساز نیمه تمام در کشور، افزود: انشالله با همت و تلاش جهادی همکاران استان کرمان، طرح های آموزشی خیرساز شهرستان‌ های سیرجان و بردسیر تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ تکمیل و به بهره برداری برسند.

وی در ادامه، از آغاز عملیات ساخت مدرسه شبانه‌ روزی حضرت امام خمینی(ره) بردسیر با استفاده از اعتبارات تخریب و بازسازی خبر داد و ابراز داشت: آسفالت حیاط و بهسازی سرویس بهداشتی مدارس پرجمعیت در اولویت برنامه‌ های سازمان نوسازی مدارس قرار دارد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، همچنین به وجود ۱۶۶ طرح آموزشی نیمه تمام در استان کرمان اشاره و تصریح کرد: یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان کرمان تعلق گرفته است.

خان محمدی تاکید کرد: استان کرمان در صدر تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری در زمینه تکمیل طرح های آموزشی نیمه تمام قرار گرفته است.

وی، در ادامه از مدارس فرسوده، تخریبی و طرح های در دست ساخت شهرستان‌ های سیرجان و بردسیر بازدید کرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش، در ادامه از مجتمع آموزشی در حال ساخت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی کرمان بازدید کرد و در جریان روند احداث پروژه و پیشرفت فیزیکی آن قرار گرفت.

سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha