سران طوایف مرجع بزرگ امنیتی هستند

استاندار کرمان، سران طوایف را مرجع بزرگ امنیتی دانست و گفت: حضور سران طوایف به صورت جدی باعث آرامش و امنیت شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار در همایش "مردم، سازش و پیشگیری" که با حضور معاون قوه قضائیه در شهرستان بم برگزار شد، سران و بزرگان طوایف را ساختار قدرت غیررسمی در حوزه اجتماعی دانست و اظهار داشت: سران و بزرگان طوایف ظرفیت اجتماعی بسیار مهمی هستند که جامعه می‌ تواند از آنها بهره‌ مند شده و در کارهای بسیار بزرگ، باری از دوش سیستم و جامعه بردارند.

وی عنوان کرد: در موارد بسیاری سران طوایف برای حل مشکلات به کمک ‌آمده‌ اند و اگر یاری آنها نبود، با مسئله امنیتی و اجتماعی در سطح ملی مواجه می‌شدیم.

استاندار کرمان، ابراز داشت: این ظرفیت بی‌ بدیل با ساز و کار دیده شده، از سوی دادگستری در قالب شوراهای حل اختلاف و گروه‌ های صلح و سازش به خوبی به کارگیری شده است.

فداکار اظهار داشت: در کاری که سران و بزرگان طوایف در حل مسائل و صلح و سازش میان افراد انجام می‌ دهند، فصل خصومت شده و بعد آن نیز روابط اجتماعی دنبال می‌ شود و دیگر خصومتی در بین افراد نخواهد بود.

وی، سران طوایف را مرجع بزرگ امنیتی دانست و تصریح کرد: حضور سران طوایف به صورت جدی باعث آرامش و امنیت در بعضی از شهرها شده و می‌ توانند در مسائل قضائی، سیاسی و امنیتی شهرستان‌ ها و حل مشکلات کمک کننده باشند.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: در جاهایی که سیستم اداری، سیاسی و امنیتی حضور ندارد، بزرگ طایفه می‌ تواند منطقه را ساماندهی کند و حتما از نظرات و دیدگاه‌ های آنها استفاده می‌ کنیم.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha