«پالایشگاه پلاسما» در کرمان راه اندازی می شود

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تلاش برای راه اندازی پالایشگاه پلاسما در کرمان با کمک نماینده کرمان در مجلس و معاونت غذا و دارو در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر سید حیدر محمدی در حاشیه جلسه شورای کلان منطقه هشت کشور در استان کرمان، اظهار کرد: در این نشست‌ ها مشکلات و راهکارهای توسعه حوزه دارو، تجهیزات پزشکی، مواد غذایی و سایر اقلام سلامت محور، معاونت‌ های مربوطه مطرح و معاونین غذا و دارو مسائل استان و دانشگاه را مطرح و پیگیر وضعیت سهمیه های دارویی هستند.

وی ادامه داد: همچنین پس از طرح مسائل، راهکارهای برون رفت و بهبود شرایط ارائه و پیگیری می‌ شود.

رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص تامین داروهای خاص استان کرمان نیز تصریح کرد: کمبودهای دارویی به دو شکل کمبودهای جهانی و کشوری مطرح است.

دکتر محمدی ابراز داشت: کمبودهای جهانی باید از مسیر منطقی کردن تجویز و مصرف مدیریت شود؛ کمبودهای کشوری نیز از طریق افزایش تولید، واردات موازی و مدیریت توزیع از طریق جابجایی منابع موجود شرکت‌ های پخش قابل رفع است.

وی، با اشاره به دسترسی های ایجاد شده برای معاونین غذا و دارو در سامانه تیتک به منظور رصد اقلام دارویی توزیع شده در سراسر کشور، اظهار داشت: در این سامانه موجودی هر معاونت به صورت ریز اقلام دارویی و بر اساس IRC موجود است و هر معاونت در صورت بروز کمبود می‌ تواند موجودی سایر استان‌ ها را رصد و اقدام مقتضی را انجام دهد.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که امیدواریم شاهد آن باشیم توسعه صنعت داروسازی در شهر کرمان است که با توجه به سابقه اساتید این استان، می‌ توانند در حوزه تولید دارو و تجهیزات پزشکی نیز فعال شود.

دکتر حیدری یادآور شد: تلاش برای راه اندازی پالایشگاه پلاسما در کرمان با کمک نماینده محترم مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی و معاونت غذا و دارو در حال انجام است.

در ادامه دکتر اسدی پور معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از انجام مقدمات لازم به منظور راه‌ اندازی یک کارخانه سرم سازی و یک کارخانه پالایش پلاسما خبر داد و ابراز امیدواری کرد: امیدواریم پروسه احداث این کارخانه‌ ها تا پایان سال کلید بخورد، تا در سال های آینده وضعیت تامین داروی کشور را بهبود بخشد.

وبدا

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha