آماده باش کامل دستگاه های انتظامی و خدمات رسان زنجان برای ایام محرم و صفر

فرماندار زنجان گفت: در راستای اجرای منظم و هرچه شایسته ویژه برنامه های محرم و صفر در زنجان، می طلبد تمامی دوایر انتظامی، اجرایی و خدمات رسان شهرستان در آماده باش کاملی به سر ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، پرویز خالقی در جلسه ستاد هماهنگی برنامه های مناسبتی ویژه محرم و صفر سالجاری، با اشاره به اینکه همه ساله زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی بویژه در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، میزبان گردهمایی های عظیم عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است، اظهار کرد: در راستای اجرای منظم و هرچه شایسته ویژه برنامه های محرم و صفر در زنجان، می طلبد تا تمامی دوایر انتظامی، اجرایی و خدمات رسان شهرستان در آماده باش کامل به سر ببرند.

وی با بیان اینکه تمامی ویژه برنامه های ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) صبغه مردمی داشته و از ارادت عاشقان آن حضرت نشات می گیرد، افزود: ارگانهای انتظامی و اجرایی در این مسیر صرفاً تسهیل گر بوده و بسترهای نظم و امنیت برگزاری مراسم عزاداری را فراهم خواهند کرد.

فرماندار زنجان به نظارت های لازم و مکفی از سوی متولیان مربوطه برای الزام بخشیدن به رعایت نکات بهداشتی در ذبح دام بویژه در معابر عمومی تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت رسانه ملی می توان آموزش های وسیعی با محوریت بایدها و نبایدهای بهداشتی در محافل عمومی به مردم ارائه کرد.

خالقی تصریح کرد: همچنین در این ایام نسبت به ساماندهی دقیق پارکینگ های عمومی بویژه در مناطق مرکزی شهر زنجان توجه ویژه ای شود و ارگانهای ذیربط نیز در راستای برقراری نظم ترافیکی برنامه ریزی های منسجم و قبلی داشته باشند.
وی خاطر نشان ساخت: محرم و صفر فرصت های بی نظیری در زمینه فرهنگ سازی های عمومی و معنویت بخشی بویژه برای نسل های جوان بشمار رفته، بنابراین دستگاه های فرهنگی بایستی برای بهره گیری از این ظرفیت ها شتاب بیشتری بگیرند.

انتهای پیام/ نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha