افتتاح قرارگاه جهادی «تکام» با هدف مهاجرت معکوس در کرمان کلید خورد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان، گفت: این قرارگاه در راستای پیشرفت همه جانبه روستاها و اجرای طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه " تکام" در جهت مهاجرت معکوس شکل گرفته است. 

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سید مصطفی آیت‌ اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان، در شورای برنامه‌ ریزی و توسعه استان با اشاره به افتتاح قرارگاه جهادی استانداری کرمان برای توانمندسازی روستاها عنوان کرد: این قرارگاه در راستای پیشرفت همه جانبه روستاها و اجرای طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه " تکام" شکل گرفته است.

وی افزود: هدف قرارگاه و طرح بر این است؛ که روستاها به شکلی توانمند شوند، که امکان برگشت افراد به روستا وجود داشته باشد و زمینه‌ های اشتغال مهیا باشد.

محمد جواد عبدالکریمی گفت: راهبرد اصلی وزارت کشور، ارتقای کفایت و کیفیت حکمرانی روستاها است، که قرارگاه جهادی آن شکل گرفته و هدف اصلی بر مهاجرت معکوس و اصلاح ترکیبی جمعیت روستاست.

وی در خصوص این طرح بیان کرد: قرار است در این طرح تمام ظرفیت‌ های روستاهای شناسایی و از آن در مسیر دستیابی به توسعه روستاها استفاده شود.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان، تصریح کرد: این طرح راهبردی برای وسعت‌ بخشی به حضور مردم در نقش‌ های توانمندسازی، تسهیلگری و کارآفرینی جهت ایجاد و استفاده از فرصت‌ های اقتصادی و فراگیرسازی تلاش برای اشتغالزایی پایدار و مطمئن در روستاها به ویژه در حوزه تامین امنیت غذایی کشور با همکاری دستگاه‌ های اجرایی است.

عبدالکریمی اظهار داشت: سه ضلع طرح شامل استانداری و زیرمجموعه آن در دهیاری ها به عنوان برنامه‌ ریز، هماهنگ‌ کننده و نظارت، دستگاه‌ های اجرایی برای فراهم‌ سازی زمنیه اقدام طرح و مردم در قالب کانون‌ های جهای یا تسهیلگران میانی و محلی است.

وی با بیان اینکه ۱۶ نظام در این طرح دیده شده است، عنوان کرد: هدف اصلی بر مهاجرت معکوس است و در کنار آن اهدافی چون مدیریت منابع آب در همه سطوح، آموزش و توانمندسازی دهیاران و تسهیلگران، نظام قوانین و مقررات روستا، خدمات بهداشت و درمان، کشاورزی، دامپروری، گردشگری، امور زنان، تعاون روستایی، مالی، فرهنگی، انجمن و تشکل‌ها، نظام اجتماعی و آموزش و پرورش است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان، ابراز داشت: در طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه، همه مسیرهای توسعه، شناسایی و اقدام می‌ شود و توجه به ترکیب متعادل امور موضوعی و جغرافیایی در افق کوتاه مدت و بلند مدت با توجه به نقش منطقه در استفاده از ظرفیت‌ ها است.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha