شهرستان رابر شهر دوستدار کتاب ایران شد

دبیر جشنواره پایتخت کتاب و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه شهرستان رابر در رقابت با ۱۰۵ شهر شرکت کننده در جشنواره هشتم در میان ۱۲ شهر نامزد پایتختی کتاب ایران قرار گرفت، گفت: پایتخت کتاب ایران در شهریور ماه سال جاری انتخاب و معرفی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محسن روحی، از انتخاب شهر رابر به‌ عنوان «شهر دوستدار کتاب ایران» خبر داد و گفت: طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران از طرح‌ هایی است؛ که با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هدف توسعه عدالت فرهنگی و ترویج کتاب‌خوانی اجرا می‌ شود و از برنامه‌ ها و پیشنهادهای ابتکاری، اثربخش و پایدار با موضوع کتاب و کتابخوانی در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه ۱۲ شهر کشور به عنوان شهرهای دوستدار کتاب انتخاب شده‌اند، اظهار کرد: شهرستان رابر در رقابت با ۱۰۵ شهر شرکت کننده در جشنواره هشتم در میان ۱۲ شهر نامزد پایتختی کتاب ایران قرار گرفت.

دبیر جشنواره پایتخت کتاب استان کرمان تصریح کرد: فرآیند انتخاب پایتخت کتاب ایران تا شهریورماه سال جاری ادامه دارد و بدین منظور ارزیابی میدانی در شهرهای انتخاب شده توسط کارشناسان دبیرخانه کشوری انجام می‌ شود و در نهایت براساس ارزیابی میدانی و مشاهدات و فعال بودن طرح‌ ها، پایتخت کتاب ایران در شهریور ماه سال جاری انتخاب و معرفی خواهد شد.

روحی با بیان اینکه اولویت برنامه‌ های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شهرهایی است؛ که به‌ عنوان شهر دوستدار کتاب معرفی می‌شوند، افزود: بسته فرهنگی و آموزشی در موضوعات فرهنگی و هنری برای این شهرها تدوین شده و با استفاده از ظرفیت‌ های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دوره‌ های آموزش‌ های مختلفی در شهرهای منتخب برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌ های کسب و کار خانگی همراه با معرفی کتب مرتبط بین اعضا، برگزاری نشست‌ های کتابخوان مدرسه‌ ای، اجرای برنامه‌ های معرفی کتاب در سطح حلقه‌ های صالحین بسیج، جلسه توجیهی برای دانش‌ آموزان ابتدایی درباره چگونگی تحقیق و پژوهش و استفاده از منابع کتابخانه به‌ویژه کتب مرجع به‌منظور شرکت دانش‌آموزان در طرح جابر، قصه‌ گویی مادران در کتابخانه برای کودکان، تور کتابخانه گردی ویژه کارمندان ادارات، گسترش پیشخوان‌ های کتاب در سطح شهرستان و اجرای مسابقات کتابخوانی از مهمترین برنامه‌ های عملیاتی ارائه شده شهرستان رابر برای حضور در رقابت هشتمین جشنواره ملی پایتخت کتاب است.

گفتنی است؛ همایش معرفی و تقدیر از تلاش‌ شهرهای شرکت کننده در هشتمین جشنواره پایتخت کتاب با حضور وزرای محترم کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی و فعالان و مروجین کتاب و کتابخوانی سراسر کشور در ۲۴ مردادماه سال جاری در محل برج آزادی تهران برگزار و به‌طور رسمی رقابت نهایی بین ۱۲ شهر برای معرفی پایتخت کتاب ایران آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha