مشاهده خرس سیاه آسیایی در اتفاعات دهکهان کهنوج
تصویر آرشیوی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهنوج از مشاهده یک قلاده خرس سیاه آسیایی در ارتفاعات دهکهان توسط دوستداران محیط زیست خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ هادی جلالی با اعلام مشاهده یک قلاده خرس سیاه آسیایی در ارتفاعات دهکهان شهرستان کهنوج توسط دوستداران محیط زیست؛ گفت: یکی از دوستداران طبیعت و حیات وحش در شهریور ماه امسال موفق به مشاهده و فیلم برداری از یک قلاده خرس سیاه آسیایی در ارتفاعات دهکهان شهرستان کهنوج شد.

وی افزود: همراهی همه احاد مردم در امر حفاظت از عرصه های طبیعی امری ضروری به نظر می رسد و در این راستا با تلاش مامورین یگان حفاظت محیط زیست و تلاش شبانه روزی همکاران شاهد گونه های مختلف حیات وحش در این شهرستان هستیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهنوج اضافه کرد: خرس سیاه آسیایی(بلوچی) یکی از گونه های در معرض خطر انقراض است و در رده پستانداران و راسته گوشتخوران قرار می گیرد و با این وجود نمی توان خرس ها را گوشت خوار نامید.

جلالی در ادامه اضافه کرد: زیرا خرس ها همه چیز خوار هستند؛ آنها از میوه ها و گیاهان تغذیه می کنند و به شدت جذب مواد غذایی شیرین می شوند و خرما ۸۵ درصد رژیم غذایی این حیوان را مناطق گرمسیری تشکیل می دهد و پراکنش این گونه در معرض انقراض در جنوب شرق کشور(جنوب کرمان) سیستان بلوچستان و هرمزگان می باشد.

وی, از کلیه شهروندان، عشایر ، دامداران و اهالی روستاهای پیرامون درخواست کرد: در صورت مشاهده مجدد از نزدیک شدن و یا هرگونه اذیت و آزار و یا شکار این گونه ارزشمند خوداری کنند و محیط زیست را در حفظ و حراست از گونه های حیات وحش حمایت کنند؛ زیرا محیط زیست متعلق به خود مردم و نسل های بعدی است./ اداره کل محیط زیست استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha