استقرار بالگرد جدید اورژانس در جنوب کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خبر داد: با توجه به نیاز منطقه جنوب کرمان به خدمات درمانی بیشتر؛ یک فروند بالگرد اورژانس ۱۱۵ در جیرفت مستقر شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر علی اصغر خیرخواه در حاشیه استقرار بالگرد جدید اورژانس ۱۱۵ جیرفت اظهار داشت: با توجه به نیاز منطقه جنوب کرمان؛ ۲ سال پیش بالگرد هوائی در جیرفت مستقر شد، که به دلیل وسعت منطقه این اقدام از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به ضرورت جایگزینی یک بالگرد با ظرفیت بیشتر در منطقه، افزود: بالگردی که امروز در جیرفت جایگزین بالگرد قبلی مستقر شده، ظرفیت ۱۳ سرنشین را دارد و با باز کردن، تعدادی از صندلی ها ۴ برانکارد و بیمار و ۲ تکنسین هوائی را حمل خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه این بالگرد ارتفاع پروازی حدود ۵ هزار متر از سطح دریا دارد، تصریح کرد: از ویژگی های این بالگرد افزایش ظرفیت حمل بیمار از یک به چهار بیمار است و بالگرد ۲ موتوره است که در کوهستان هم پرواز می کند.

خیرخواه تصریح کرد: بالگرد هوایی در نجات جان بیماران قلبی، سکته مغزی، تصادفی، سقوط از ارتفاع با صدمات وسیع، مادران باردار و ... کمک بسیار بزرگی است.

وی با اشاره به اهمیت کوتاه کردن، زمان رساندن بیمار در اورژانس پیش بیمارستانی؛ عنوان داشت: رساندن بیمار برخی مواقع در مناطقی مثل مناطق کوهستانی ممکن است از ۳ الی ۴ ساعت به ۱۰ تا ۲۰ دقیقه کاهش پیدا کند؛ که این زمان رساندن، بیمار هرچه کوتاهتر شود، ما خدمات بهتر و بیشتری می توانیم ارائه کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت؛ با اشاره به پوشش کامل منطقه توسط اورژانس پیش بیمارستانی افزود: خدمات اورژانس در جنوب کرمان تمام جاده های اصلی منطقه را تحت پوشش دارد و در حال حاضر با اقدامات انجام شده، فاصله پوششی به ۳۰ تا۵۰ کیلومتر رسیده است؛ که نسبت به استاندارد کشوری فاصله کمتری است.

خیرخواه بیان داشت: با توجه به ناوگان موجود و نیروی انسانی که ۱۱۵ منطقه دارد، می توان گفت از حداقل ها با بهترین بازدهی استفاده می کنیم و پایگاه های فعال با تجهیزات کامل و نیروهای تخصصی در جنوب کرمان خدمات را ارائه می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha