خونگیری ۴۲۰ راس اسب برای پایش بیماری مشمشه در کرمان

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: با همت کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان ۴۲۰ راس اسب به منظور پایش بیماری مشمشه، خونگیری شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمود زین الدینی با اشاره به اینکه مشمشه نوعی بیماری باکتریایی، خطرناک و کشنده در تک سمی ها می‌ باشد که به انسان هم قابلیت انتقال دارد، گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۲۰ راس اسب در اسب داری‌ های این شهرستان جهت پایش و ردیابی بیماری مشمشه خونگیری شدند.

وی افزود: با توجه به وجود ۳۳ واحد اسب داری در شهرستان کرمان کارشناسان واحد مبارزه شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان هر ساله با برنامه ریزی‌ های تدوین شده بر اساس دستورالعمل سازمان دامپزشکی به منظور پایش بیماری مشمشه در باشگاه‌ های اسب سواری، پانسیون‌ ها و محل‌ های نگهداری اسب‌ ها اقدام لازم را انجام می‌ دهند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با بیان اینکه اسب داران بایستی به منظور حمل و نقل تک سمی‌ های خود به منظور نگهداری، انجام مسابقات و کشش از شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گواهی بهداشتی قرنطینه‌ ای دریافت کنند، تصریح کرد: علاوه بر دریافت گواهی سلامت از دامپزشک تاییدیه دو بار تست مشمشه متوالی منفی الزامی است.

زین الدینی از شهروندان و اسب داران درخواست کرد: قبل از خریداری، حمل و نقل و یا استفاده از اسب در مراسم‌ های مختلف فرهنگی، ورزشی، مذهبی ، نسبت به انجام تست مشمشه و خونگیری و یا درخواست از صاحبان اسب و با هماهنگی شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان اقدام و با رعایت شرایط بهداشتی و قرنطینه‌ ای ضمن تضمین سرمایه گذاری در صنعت اسب در حفظ و ارتقای بهداشت عمومی جامعه تلاش کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha