کد خبر: ترویج-نکات-بهداشتی-و-فاصله‌گذاری-اجتم
۱۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۱۸
ترویج نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از وظایف مداحان است

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، علیرضا پولاد در مورد شرایط به وجود آمده و برگزاری و عدم برگزاری مراسمات ماه محرم بیان کرد: باتوجه به اینکه تا ماه محرم بیست روز بیشتر باقی نمانده است. همچنین قبل از برگزاری ماه محرم مراسم غدیر در پیش است و نباید از این موضوع غافل شویم. متاسفانه چندین سال است که یک کار رسانه‌ای اشتباه اتفاق افتاده و مردم و برخی از مداحان نیز به آن وارد شده‌اند و آن غفلت از غدیر است. در سال‌های اخیر برخی از غدیر غافل می‌شوند، این در حالی است که روز عاشورا از فراموشی غدیر اتفاق افتاد.

وی عنوان داشت: وقتی از واقعه مهم غدیر غافل شدیم عاشورا رقم خورد و مردم باید دهه امامت و ولایت را که به امامت رسیدن حضرت علی(ع) است مهم بشمارند و امسال که جهان درگیر ویروس کرونا هست با برپایی جشن‌ها و پویش‌هایی مبنی بر اخلاق بهداشتی مروج فرهنگ علوی نیز باشند.

پولاد اظهار کرد: پیشنهاد من به مداحان و ذاکران اهل ‌بیت(ع) این است که امروز فرهنگ رعایت بهداشت، فاصله‌گذاری اجتماعی، ماسک زدن و به طورکلی پروتکل‌هایی که ستاد مقابل با کرونا مطرح کرده را ترویج دهند. تا در این شرایط به جای پرداختن به اینکه مردم به عزاداری بروند که ارزشمند هم است در کنار آن نیز به ترویج پروتکل‌های لازم برای این ایام نیز پرداخته شود تا علاوه بر برگزاری مجالس باشکوه، شاهد سالم بودن آن از نظر نکات بهداشتی باشیم.

وی با توجه به شرایط موجود ترویج نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از وظایف مداحان است، افزود: مداحان با تمسک به ادعیه‌های به جا مانده از اهل بیت (ع) مردم را با فرهنگ و بهداشت  مورد تاکید اسلام آشنا کنند و از این طریق فرهنگ بهداشتی مردم را بالا برده و در عین حال به ترویج کارهای فرهنگی بپردازند.

پولاد با اشاره به دیدار سال‌های گذشته رهبر انقلاب با مداحان اهل‌ بیت‌(ع) افزود: در دیداری که رهبر انقلاب طی سال‌های گذشته با مداحان اهل‌ بیت(ع) داشتند اقشار مذهبی و مداحان را به ترویج روضه‌های خانگی و چند نفره توصیه کردند تا از این طریق فرهنگ اهل ‌بیت(ع) گسترش پیدا کند و این نکته مقام معظم رهبری می‌تواند امسال و برای ریشه کن کردن این ویروس بسیار ارزشمند باشد.

این مداح اهل‌بیت(ع) ادامه داد: براساس سخن رهبری در این ایام شیوع ویروس کرونا می‌توان به جای برپایی و برگزاری مراسم‌های عزاداری با تجمع زیاد به سمت برگزاری روضه‌های خانگی با تعداد محدود در خانه‌های مردم رفت تا از این طریق فرهنگ عاشورا را نیز ترویج و زنده نگه داریم.

پولاد به سخنان رهبر معظم انقلاب در شبکه ملی به مناسبت عید سعید قربان اشاره کرد و گفت: همانطور که رهبر انقلاب نیز در بیانات امروز خود فرمودند «همه سوگواران حسینی، هیأت‌ها و مداحان موظفند به هرچه ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام می‌کند، عمل کنند زیرا موضوع بسیار مهم است»، بیانگر این است که باید این دستورالعمل را به صورت ویژه در تمام مراسم‌های مذهبی رعایت کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در پایان به مداحان اهل‌بیت (ع) پیشنها کرد که با پویش «نذر ماسک» و «بسته‌های فرهنگی»، اقدام به برپایی مراسم‌های زیارت عاشورا و همچنین برگزاری دعای غدیر به صورت انفرادی و یا با حفظ فاصله گذاری اجتماعی این مهم را در دستور کار قرار دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha