کد خبر: دهه-مبارک-فجر-انقلاب-اسلامی-سرآغاز-است
۱۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۱۲
دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی سرآغاز استقرار انقلابی الهی است

به گزارش خبرگزاری سلامت از ارومیه، پریسا علیلو در نشست صمیمی با بانوان کارآفرین و فعال در عرصه فرهنگی-اجتماعی، اظهار داشت: دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، مطلع فجر اسلام حقیقی و نقطه عطف باشکوه، سرآغاز استقرار انقلابی الهی با تأسی از حماسه عظیم حسینی، رهبری امام خمینی(ره) و پشتوانه خون پاک شهدا، سعادت و تکامل فردی و اجتماعی را هدف نهایی خود قرار داده است.

وی با اشاره به تقارن این ایام باشکوه با میلاد پر برکت حضرت فاطمه زهرا(س) و هفته زن، بیان کرد: این مناسبت‌ها یادآور رشادت‌های زنان و مادران این سرزمین در به ثمر رسیدن خون شهیدان و ایثارگران انقلاب و تجلی عالی‌ترین صفات و ارزش‌های معنوی و آیینه تمام نمای فداکاری و از خود گذشتگی زنانی است که در سختی‌ها و ناملایمت‌ها، با شجاعت و پایبندی بر اصول و مبانی همچنان پایدار و صبور ایستادگی کردند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: نکوداشت مقام زن و روز مادر در حالی آغاز می‌شود که شرایط متفاوت کرونایی زندگی خانواده ها را تحت تأثیر قرار داده و همگان نقش درخشان زنان را در طول یک سال گذشته با مدیریت تعدد و فشار نقش‌های مختلف زن در خانه و محیط اجتماعی مشاهده کرده‌ایم. از دیگر موارد می‌توان به خدمت ایثارگرانه و ازجان‌گذشتگی مادران و زنان ایران اسلامی در نظام سلامت و درمان اشاره کرد که حماسه‌ای شگفت‌انگیز همانند دفاع مقدس را رقم زده است.

وی با بیان این که تصمیم‌های دولت در حوزه زنان به نتیجه رسیده، عنوان کرد: از عنایت و توجه استاندار، مدیران و فرمانداران به توانمندی‌های جامعه زنان استان و ایجاد فضای حرکت به سمت عدالت جنسیتی نهایت قدردانی را داریم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با اشاره به تحقق عدالت جنسیتی و بهبود شاخص‌های خانواده و جنبه‌های مختلف در زمینه‌های فرهنگی، رفاهی و حقوقی، افزود: در سال ۱۳۹۲ حدود ۵ درصد مدیران دولتی بانوان بودند اما امروز این رقم با تلاش و همت دولت به ۸ هزار مدیر زن رسیده که نشان از افزایش ۲۴ درصدی حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی است.

در این نشست از دو کتاب حوزه ایثار و شهادت رونمایی شد و قرارداد اجرای دانشنامه زنان فرهیخته استان به امضا رسید. همچنین از بانوان فعال و کارآفرین آذربایجان غربی تجلیل به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha