کد خبر: هزینه-بالای-رحم-اجازه‌ای
۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۰۲

خبرگزاری سلامت: خانم هایی که قصد بارداری دارند اما به دلیل مشکلات رحم قادر به پرورش دادن جنین نیستند و همچنین خانم هایی که بنا به دلایل متخلف قادر به تحمل دوران بارداری نمی باشن،د برای نمونه به بیماری های خودایمنی شدید، دیابت و سقط های مکرر مبتلا هستند روش رحم اجازه ای برای آنها قابل استفاده است.

 

دکتر ژاله ذوالقدری، متخصص زنان و زایمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهار داشت: سن خانم های دهنده رحم بهتر است زیر 50 سال باشد زیرا با افزایش سن حاملگی خطرآفرین است، روش انجام این کار از طریق آی وی اف(لقاح مصنوعی) است، یعنی باید با لقاح مصنوعی تخمک از خانم و اسپرم از همسر گرفته شود و بعد از ترکیب در آزمایشگاه و تبدیل آن به جنین به رحم دهنده انتقال می یابد.

وی خاطرنشان کرد: میزان موفقیت روش رحم اجازه ای به نسبت مطلوب است و بالای 50درصد عنوان می شود اما میزان مخارج آن بالا می باشد؛ به گونه ای که هزینه آن بین 20 تا 30 میلیون تومان تخمین زده می شود.

فوق تخصص نازایی بیان داشت: میزان استفاده از روش رحم اجاره ای به صورت چشمگیر نیست زیرا نداشتن رحم خیلی شایع نمی باشد و مشکلات تخمدانی بیشتر است، اما برای تعدادی که دارای اندیکاسیون علمی باشند روش رحم اجاره ای استفاده می شود.

وی تأکید کرد: روش رحم اجاره ای از لحاظ شرعی هیچ گونه مشکلی ندارد و برای آن مجوز صادر شده است زیرا تخمک و اسپرم از زن و مردی دریافت می شود که نسبت به یکدیگر از لحاظ قانونی و شرعی محرم هستند.

 

کد خبرنگار: 410100
 


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha