کد خبر: کمک‌های-پزشکی-ارسالی-ترکیه-وارد-ونزوئ
۲۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۰۷
کمک‌های پزشکی ارسالی ترکیه وارد ونزوئلا شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از اناتولی،وزارت امور خارجه ونزوئلا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: محموله کمک‌های پزشکی ترکیه طی مراسمی با حضور خورخه آروازا وزیر خارجه و کارلوس آلوارادو وزیر بهداشت ونزوئلا و همچنین شوقی متولی‌اوغلو سفیر ترکیه در کاراکاس تحویل گرفته شد.

این محموله لوازم پزشکی که در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا به ونزوئلا اهدا شد، با هواپیمای ترابری ایرباس (A 400M) نیروی هوایی ارتش ترکیه ارسال و در فرودگاه بین المللی سیمون بولوار کاراکاس به مقامات این کشور تحویل داده شد.

متولی‌اوغلو در این مراسم ضمن اشاره به آنکه این کمک‌ها به دستور رئیس جمهور رجب طیب اردوغان ارسال شده، گفت: ترکیه و ونزوئلا دو کشور دوست و بردار بوده و آنکارا به ارسال کمک‌های خود در صورت لزوم ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در این رابطه تصریح کرد: از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، دولت و مردم این کشور تشکر می‌کنیم، امروز بیش از 15 تن لوازم پزشکی تحویل گرفتیم.

آروازا ضمن اشاره به همبستگی دو کشور، گفت: وسعت قلب مردم به ظرفیت‌های اقتصادی آنها نیست بلکه با همبستگی آنها سنجیده می‌شود و ترکیه در این زمینه مثال‌زدنی است.

گفتنی است ترکیه در ادامه کمک‌های پزشکی خود به کشورهای درگیر مبارزه با ویروس کرونا، به دستور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور کشور محموله لوازم پزشکی به ونزوئلا ارسال کرد.

هواپیمای نظامی حامل کمک‌های پزشکی ترکیه 16 جولای از فرودگاه نظامی اتیمسگوت آنکارا به مقصد ونزوئلا برخاست. هواپیمای ترابری ایرباس (A 400M) نیروی هوایی ارتش ترکیه محموله کمک‌های ترکیه را به ونزوئلا انتقال داد. بر روی بسته‌های اهدایی ترکیه به ونزوئلا شعری از مولانا به زبان ترکی و اسپانیولی نوشته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha