استان کرمان، رتبه دوم فقر مطلق کشور را داراست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به احصای کلان مسائل استان کرمان در ستاد راهبردی مدیران ارشد گفت: فقر مطلق مهمترین کلان مسئله در استان کرمان است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رحمان جلالی صبح ۳۰ خرداد ماه در کارگروه استانی رفع فقر مطلق با اشاره به تشکیل شورای راهبردی مدیران ارشد استان عنوان کرد: نظام مسائل کلان استان در این شورا احصاء شده که نخستین آن فقر مطلق است.

وی بیان داشت: ذیل شورای راهبردی استان کمیته‌های تخصصی وجود دارد و به ‌صورت کارشناسی در این ارتباط اطلاعات جمع‌آوری شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان عنوان کرد: در این کمیته تخصصی پروژه‌ های فقرزدایی متعددی که در استان اجرایی شده بود، مورد بررسی قرار گرفت و نقاط قوت و ضعف آنها مشخص شد.

جلالی با تاکید بر اینکه برای خانواده، محله، ناحیه و شهرستان در اجرای طرح باید برنامه‌ های مجزا و به موقیعت و شرایط آن داشت تصریح کرد: در اجرای طرح چهار الزام تعیین هدف و زمان، زیرساخت، نیروی انسانی و ارتباطات مورد اهمیت است.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهوری بر ریشه‌کنی فقر مطلق در جامعه خاطرنشان کرد: ما به این وعده رئیس جمهوری ایمان داریم و برای رفع فقر مطلق تلاش می‌کنیم و فرمانداران برای شناسایی افراد دارای فقر مطلق تا پایان تیرماه سال جاری به تمام توان پای کار آیند.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان نیز در این جلسه گفت: متغییر بیکاری، فقر و مباحث اقتصادی به صورت معنادار در مسائل و آسیب‌های اجتماعی و زمینه‌ ساز معضلات این حوزه تاثیرگذار است.

کوروش احمدیوسفی بیان داشت: با نگاه تحولی که استاندار کرمان و مدیران اجرایی در سطح استان دارند، امیدواریم شاهد اقدامات اساسی در حوزه توسعه استان در بخش‌ های کشاورزی، صنعت، اقتصاد خانگی و مدیریت اقتصاد فرهنگی باشیم.

وی افزود: بر این اساس اندیشکده ای در دستور کار داریم که بناست از ظرفیت جامعه نخبگانی برای شناسایی دقیق مسائل، تحلیل لایه‌ای مسائل و ارائه راهکارهای علمی استفاده کنیم.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: براساس برآورد صورت گرفته بین ۵۰۰ تا یک میلیون نفر مشمول این طرح در کشور می‌ شوند که تا الان حدود ۴۱۴ هزار نفر توسط گروه‌ ها، سمن‌ ها، خیریه‌ ها و سازمان‌ ها در سامانه رفع فقر مطلق کشور به ثبت رسیده‌ اند.

مجتبی مصباح از ثبت اطلاعات ۲۹ هزار و ۲۳۱ نفر در استان کرمان نام برد و افزود: هر چند در حال حاضر بعد از استان سیستان و بلوچستان، کرمان در رتبه دوم قرار دارد، اما هنوز شناسایی و ثبت‌ نام‌ افراد مشمول کامل نشده است و دهیاران بهترین گزینه برای شناسایی این افراد هستند.

وی ابراز داشت: موارد ثبت‌ نامی در سامانه رفع فقر مطلق در وزارتخانه پایش و راستی آزمایی خواهند شد.

شایان ذکر است؛ در ادامه نشست توجیهی مدیران تشکل‌ های مردم نهاد جهت ثبت‌ نام افراد مشمول طرح رفع فقر مطلق برگزار گردید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha