لزوم افزایش حمل و نقل ریلی زائران اربعین در استان کرمان

استاندار کرمان در جلسه ستاد اربعین استانداری بر افزایش ظرفیت ناوگان ریلی استان جهت جابجایی زائران اربعین حسینی به دلیل سهولت و امنیت بیشتر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار ۲۸ در سومین جلسه ستاد اربعین حسینی، افزایش و آزاد کردن ظرفیت ناوگان ریلی را برای جابجایی زائران به دلیل سهولت و امنیت بیشتر مورد تاکید قرار داد و گفت: پیاده‌ روی اربعین علاوه بر اینکه ساختار اداری دارد، اما کاری دلی است و همه برای اجرای بهتر آن و رفاه زائران اباعبدالله‌ الحسین(ع) خدمت می‌ کنند.

وی با بیان اینکه اردوگاه شهید کازرونی در اهواز برای پذیرایی زائران کرمانی پیاده‌ روی اربعین آماده‌ سازی می‌ شود و ظرفیت و امکانات منتقل می‌ گردد، اظهار کرد: آماده‌ سازی و تکمیل تجهیزات اردوگاه ماهان برای زائران خارجی که از مرزهای شرقی وارد استان می‌ شوند، از جمله تغذیه، محوطه‌ سازی، دسترسی، مراقبت‌ های بهداشتی از جمله موارد مهم و مورد تاکید است.


استاندار کرمان اظهار داشت: برای تکمیل ناوگان خودرویی و اتوبوس مورد نیاز زائران در استان نیز با شرکت‌ ها هماهنگی صورت گیرد که در اختیار قرار گذاشته شود و قیمت بلیط نیز از اکنون باید تعیین تکلیف و تدبیر شود، تا در آستانه پیاده‌ روی اربعین با هرج و مرج در این حوزه مواجه نشویم.


محمد مهدی فداکار برنامه‌ ریزی و ساماندهی حضور زائران خارجی بر مزار مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین اعزام اتباع ساکن ایران به پیاده‌ روی اربعین را لازم دانست و گفت: مسیر اصلی تعریف شده برای استان کرمان در پیاده‌ روی اربعین، مرز شلمچه است و ما امکانات خودمان را برای این منطقه آماده می‌ کنیم.
 
 محمد علی مجد معاون سازمان حج و زیارت استان کرمان در این جلسه عنوان کرد: ثبت‌ نام زائران اربعین از ۱۰ تا ۳۱ تیر ماه در سامانه سماح آغاز شده و تاکنون ۲۲ هزار و ۳۹۷ نفر در ۲۲ شهرستان و ۷۰ شهر و بخش ثبت‌ نام کردند.


همچنین رضا فلاح مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در این جلسه از ارائه خدمات امدادی و درمانی به مدت ۲۵ روز از ۱۳ شهریور در خاک عراق به زائران اربعین خبر داد و گفت: ۷ دستگاه خودرو و تریلر و ۲۴ نیروی امدادی و درمانی از هلال احمر کرمان حضور خواهند داشت.


وی از آماده بودن تیم‌ های واکنش سریع در استان خبر داد و بیان کرد: ۱۸ پایگاه در داخل استان و ۹۰ نیروی عملیاتی حوادث را رصد می‌ کنند.  


 احسان عراقی‌ زاده مدیر کل حمل و نقل و راهداری استان کرمان نیز در این جلسه تاکید کرد: کمبود ناوگان حمل و نقل مسافربری از مشکلات پیش رو در ایام اربعین حسینی است، که باید مدیریت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha