گره گشایی قضایی از ۳ معدن در جنوب استان کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ضمن اتخاذ تصمیمات لازم برای گره‌ گشایی قضایی از سه طرح سرمایه گذاری معدنی، مقرر شد نسبت به خلع ید سرمایه گذارانی که اقدامات لازم برای فعال‌ سازی طرح معدنی را انجام نمی دهند، صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی با اشاره به ورود جدی دستگاه قضایی برای حل مشکلات حوزه اقتصادی به منظور کمک به ارتقای سطح معیشت و رفاه مردم، گفت: رفع مشکلات زیست محیطی طرح های سرمایه گذاری از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا با سلامت مردم ارتباط مستقیمی دارد.

وی افزود: دستگاه قضایی بر اساس قانون و با حفظ حقوق عمومی از توسعه سرمایه گذاری و رونق اقتصاد و اشتغال حمایت می کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: در صورتی که به دلیل اختلاف بین سرمایه گذاران یک طرح معدنی، امکان فعال کردن آن وجود نداشته باشد، بر اساس قانون نسبت به خلع ید آنها اقدام شده و سرمایه گذار جدید جذب شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز در این نشست، ابراز داشت: برای حل مشکل معدن مس رمشک بازدید میدانی لازم انجام شده و با تایید رفع دغدغه های محیط زیستی، مشکلات قضایی موجود برطرف شده و با مدیریت صحیح پرونده، زمینه ادامه فعالیت این معدن فراهم شود.

 سیدمهدی طبیب زاده افزود: همچنین در این نشست مقرر شد موضوع پرونده معدن مس درب مزار در جیرفت که هم اکنون فعالیت آن متوقف است، در بازه زمانی ۱۰ روز آِینده از سوی رییس حوزه قضایی این منطقه بررسی شده و گزارشی از روند قضایی پرونده به مرکز استان ارائه شود تا نسبت به تعیین تکلیف این معدن تصمیم گیری شود.

وی بیان کرد: درباره معدن کرومیت بختیار فاریاب نیز مقرر شده است؛ بررسی های لازم از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب انجام شده و پیگیری های بعدی بر اساس اعلام نظر این سازمان انجام شود و رسیدگی به پرونده قضایی آن در حوزه فاریاب تسریع شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان نیز در این جلسه، ضمن تشکر از مجموعه قضایی استان کرمان؛ اظهار داشت: همراهی و حمایت های دستگاه قضایی استان باعث دلگرمی مسئولان و سرمایه گذاران و رونق تولید در جنوب استان شده است.

مسلم مروجی فرد با اشاره به واحدهای صنعتی و معدنی زیادی که در جنوب کرمان فعالیت دارند، تصریح کرد: در این واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی برای تعداد زیادی از جوانان اشتغالزایی شده است که این امر از بسیاری از جرائم احتمالی جلوگیری کرده است.

وی خاطر نشان کرد: بررسی درخواست حل مشکل 3 معدن کرومیت بختیار، مس درب مزار و مس مشک در جنوب کرمان و به همت دستگاه قضا می تواند باعث اشتغال و رونق تولید در منطقه شود.

گفتنی است؛ در این نشست همچنین مقرر شد به منظور رفع مشکلات شرکت لاوان تابلو نشست مشترکی با حضور نماینده اتاق بازرگانی، نماینده شرکت و موسسه اعتباری مربوطه برگزار شده و نتیجه به دستگاه قضایی اعلام گردد تا برنامه ریزی برای رفع مشکلات این شرکت نیز صورت گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha