ضرورت پرداختن به موضوعات روز جامعه در تولیدات هنری حوزه تئاتر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با تاکید بر اینکه موضوعاتی باید برای اجرای تئاتر انتخاب شوند که نیاز روز جامعه است، گفت: دیدن کارهای تمیز و با کیفیت حق مخاطبان است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محسن روحی در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان کرمان با بیان اینکه هنر مهمترین ابزار برای انتقال اعتقادات به جامعه است، گفت: بنابراین اجرای عمومی تئاترها اهمیت زیادی دارد، زیرا محدود کردن اجرای تئاترها در جشنواره‌ ها تاثیرگذار نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه موضوعاتی باید برای اجرا انتخاب شوند که نیاز روز جامعه است، افزود: موضوعاتی مانند ایثار، شهادت، سبک زندگی، نهضت‌ های منتهی به انقلاب اسلامی، تعامل و تقابل با شرق و غرب، مقاومت و ... از جمله موضوعات جدیدی است که باید به آن پرداخته شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، ادامه داد: در فضای تئاتر ممکن است کار قوی باشد، اما اگر موضوعات آن‌ ها متناسب با نیاز روز جامعه و دغدغه‌ های نظام جمهوری اسلامی نباشد چنین تولیداتی نه تنها تاثیر گذار نیست بلکه در جشنواره‌ های مختلف از جمله جشنواره تئاتر فجر جایگاهی نخواهد شد.

محسن روحی با بیان اینکه در برگزاری و حمایت از تئاترها باید اولویت‌ ها مشخص و با برنامه‌ ریزی باشد، به راه‌ اندازی صندوقی در فضای فرهنگ و هنر برای حمایت از تولیدات هنری در آینده نزدیک اشاره و تصریح کرد: باید متناسب با رویدادهای مختلف، تئاترهای مختلفی تولید کرد و اگر چنین تولیداتی صورت بگیرد نهادهای مختلف نیز باید از تولیدات حمایت کنند.

وی بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک سالنی مجهز در تالار مرکزی کرمان برای اجرای تئاترهای با کیفیت به بهره‌ برداری می‌رسد، گفت: با این اقدامات میدان برای حضور گروه‌ های قوی تئاتر در استان و اجرای کارهای با کیفیت فراهم می‌ شود، زیرا دیدن کارهای تمیز و با کیفیت حق مخاطبان است و هنرمندان این حوزه باید با تعامل، همفکری و تلاش کارهایی با کیفیت تولید کنند و در این مسیر ما در کنار هنرمندان هستیم و انتقادات آن‌ ها را نیز می‌پذیریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: اگر تولیدات هنری در حوزه‌ های مختلف قدرتمند باشد، می‌ توان دستگاه‌ ها و نهادهای مختلف را متقاعد کرد که برای فرهنگ‌ سازی در موضوعات مختلف مانند صرفه‌ جویی در آب، برق، آسیب‌ های اجتماعی و... از زبان هنر استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha