وضعیت اقتصادی استان کرمان، نامتوازن است

استاندار کرمان در جلسه شورای اداری این استان که با حضور ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: وضعیت اقتصادی استان در برخی نقاط مناسب نیست و نشان از نامتوازنی دارد و اولین درخواست استان از هیات دولت تفویض اختیار قانون معادن می باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر محمد مهدی فداکار شامگاه ۲۱ مرداد در نشست شورای اداری استان با حضور رئیس جمهور و اعضای هیات دولت عنوان کرد: بزرگترین سرمایه استان کرمان نیروهای انسانی آن است، از شهیدان باهنر و سلیمانی که افتخار همه بودند.

وی با اشاره به مزیت‌ های معدنی و کشاورزی استان کرمان، توسعه نامتوازن را از مشکلات استان برشمرد و گفت: این نامتوزانی را در جغرافیایی گسترده استان شاهدیم.


استاندار کرمان بیان کرد: نرخ رشد اقتصادی استان همواره مثبت بوده اما وضعیت اقتصادی استان در برخی نقاط مناسب نیست و نشان از نامتوازنی دارد و اولین درخواست استان از هیات دولت را تفویض اختیار تبصره ۵ ماده ۱۴ قانون معادن مطرح کرد.


فداکار به عدم فعالیت برخی معادن در استان نیز اشاره داشت و افزود: ۲۰۰ معدن غیرفعال در استان کرمان وجود دارد که باید واگذار شوند. در جنوب استان نیز معادن با ظرفیتی وجود دارد که فعال شدن آنها به ایجاد اشتغال و توسعه کمک می‌ کند، کما اینکه برای توسعه جنوب استان می‌توان از ظرفیت معادن بهره برد.


وی به اهمیت سیلبند جیرفت نیز پرداخت و گفت: این سیلبند ۱۴۰ کیلومتر طول دارد که ۱۲۰ کیلومتر از آن باقی مانده و تکمیل آن به مهار سیلاب‌ ها و روان‌ آب ها کمک می‌کند.


استاندار کرمان به بیش از ۳ هزار میلیارد تومان خسارت سیل در سال‌ های گذشته در جنوب استان اشاره کرد و ابراز داشت: ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در فاز اول برای سیلبند جیرفت نیاز است که طرح آن آماده شده است.


فداکار تصریح کرد: خسارت سیل گذشته هنوز بخشی از آن پرداخت نشده است، ضمن اینکه خسارت ۸ هزار میلیارد تومانی از خسارت سیل امسال داشتیم.


وی اظهار داشت: مزار شهید حاج قاسم سلیمانی مراجعات بسیار زیادی از اقصی نقاط ایران و ۷۰ ملیت دارد، اما زیرساخت‌ های گلزار شهدا از جمله راه دسترسی و پارکینگ و زیرساخت‌ های اولیه باید انجام گیرد، تا خدمت به زائران سردار دلها به درستی انجام شود. همچنین مساعدت دولت برای تکمیل مصلای امام علی(ع) شهر کرمان را که سال‌ ها باقی مانده است، لازم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha