استان کرمان حائز رتبه اول و دوم کشوری در بحث امداد رسانی حوادث می باشد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در حاشیه بازدید استاندار کرمان از بخش های مختلف این جمعیت، از کسب رتبه اول و دوم این استان به ترتیب در بحث امداد رسانی رسانی در حوادث جاده ای و سیلاب در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر استان کرمان؛ رضا فلاح صبح امروز در حاشیه بازدید محمد مهدی فداکار استاندار کرمان و جمعی از مسئولین از بخش های آموزشی، درمانی و امدادی این جمعیت، گفت: جمعیت هلال احمر استان کرمان در حوزه رهاسازی در حوادث جاده ای و امداد رسانی در سیل به ترتیب رتبه های اول و دوم را در سطح کشور داراست.

وی با اشاره به اینکه اقدامات و فعالیت های جمعیت هلال احمر داوطلب محور است، افزود: تمامی خدمات امدادی، عام المنفعه و بشردوستانه این جمعیت توسط اعضای داوطلب ارائه می شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان مجموعه ای از حوادث مختلف را در طی سال های اخیر تجربه کرده است، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر متولی امداد و نجات در حوادث طبیعی و پشتیبان دستگاه های امدادی در حوادث غیرطبیعی است.

فلاح به پوشش امدادی جمعیت هلال احمر استان کرمان در حوادث ملی و بین المللی اشاره کرد و گفت: هلال احمر متولی جمع آوری و توزیع کمک های مردمی در زمان بحران به حادثه دیدگان است.

وی با اشاره به تقویت ناوگان ترابری، لجستیک و پایگاه های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در جنوب استان کرمان تصریح کرد: پوشش امدادی سریع و به موقع نیروهای هلال احمر در ساعات اولیه حوادث بزرگ استان باعث آرامش بخشیدن به حادثه دیدگان می شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، ابراز داشت: بهترین داروخانه های هلال احمر کشور متعلق به استان کرمان است که در شهرستان های کرمان، رفسنجان و سیرجان فعالیت می کنند.

فلاح با اشاره به توسعه، گسترش و تقویت خدمات درمانی و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان کرمان در سطح استان اظهار کرد: خانه های هلال جمعیت هلال احمر نیز با هدف آموزش و توانمندسازی اهالی این مناطق در روستاها راه اندازی شده است.

وی با اشاره به همراهی و حمایت بنگاه های اقتصادی از خدمات بشردوستانه و عام المنفعه جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: ایجاد قرارگاه امداد و نجات با همکاری سپاه و ارتش در سطح استان یکی دیگر از موفقیت های جمعیت هلال احمر در ارائه خدمات به آسیب دیدگان در حوادث داخلی استان است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، در ادامه به آموزش نیروهای مسلح، رانندگان و سایر آحاد جامعه در حوزه امداد و کمک های اولیه اشاره کرد و گفت: پایگاه های امداد و نجات جاده ای نقش بسیار مهمی در رهاسازی آسیب دیدگان در خودروهای حادثه دیده، انتقال و اسکان در راه ماندگان در محورهای مواصلاتی دارد.

فلاح با اشاره به خدمات امدادی و درمانی جمعیت هلال احمر در ایام اربعین در کشور عراق، اذعان داشت: این نهاد بین المللی، همیشه و در همه عرصه ها در راستای خدمت به نیازمندان تلاش مضاعفی داشته است.

وی با اشاره به حمایت های درمانی و دارویی جمعیت هلال احمر از خانواده های نیازمند و کم برخوردار گفت: واردات ۹۰ درصد واکسن کرونا از دیگر خدمات بین المللی جمعیت هلال احمر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha