تخصیص اعتبار جهت توسعه و تجهیز مراکز جمعیت هلال احمر در استان کرمان

استاندار کرمان در حاشیه بازدید از مراکز مختلف جمعیت هلال احمر استان، از تصویب اعتبارات در سفر ریاست جمهوری جهت تجهیز و توسعه مراکز و پایگاه های این جمعیت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار در جمع مدیر عامل و پرسنل جمعیت هلال احمر استان کرمان، گفت: ارزش کار هلال احمر به آن است که در زمانی که همه به فکر نجات جان خود هستند، نیروهای داوطلب و امدادگر در حال کمک به دیگران هستند.

وی افزود: مراکز بهداشتی، درمانی و توانبخشی هلال احمر یک ضرورت اجتماعی است و کرمان نیز ظرفیت خوبی در این بخش دارد، که اقشار با توان مالی پایین از آن استفاده می برند.

تخصیص اعتبار جهت توسعه و تجهیز مراکز جمعیت هلال احمر در استان کرمان

استاندار کرمان، از تصویب اعتبار تجهیز و توسعه مراکز و پایگاه های جمعیت هلال احمر استان کرمان در سفر ریاست جمهوری خبر داد و تصریح کرد: برای چهار پایگاه امدادی، جامعه توانبخشی، سالن های چند منظوره و خرید تجهیزات رادیویی اعتبار در نظر گرفته شده است.

فداکار بیان کرد: مجموعه آموزشی و پشتیبانی استان کرمان پوشش خوبی برای منطقه جنوب شرق ایجاد کرده است و با توجه به حادثه خیزی استان، توسعه زیرساخت ها، امکانات، انبارها و ظرفیت های آموزشی استان امری ضروری است.

تخصیص اعتبار جهت توسعه و تجهیز مراکز جمعیت هلال احمر در استان کرمان

همچنین رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در جریان این بازدید گفت: در استان کرمان با وجود ۱۴ قله رفیع، ۱۸ گسل فعال، ۱۰۰ سد خاکی و رتبه های اول و دوم مسیرهای مواصلاتی، حوادث و بحران های زیادی را تجربه کرده است.

وی بیان کرو: ۴۱۵ نیروی جمعیت، ۳ هزار امدادگر و ۲۱ هزار داوطلب با جمعیت هلال احمر استان کرمان همکاری دارند و از سال ۹۶ تاکنون ۵ هزار و ۶۳۴ مورد حادثه در استان پوشش داده شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، با بیان اینکه ۶۸ درصد حوادث استان جاده ای است افزود: ۵ مرکز توانبخشی و سه داروخانه در استان کرمان فعالیت دارند.

تخصیص اعتبار جهت توسعه و تجهیز مراکز جمعیت هلال احمر در استان کرمان

رضا فلاح با اشاره به حمایت مردم در حوزه دارو و درمان، ادامه داد: خانه های هلال روستایی نیز برای آموزش ساکنان جهت آمادگی آنها در بحران ها تا قبل از حضور نیروهای امدادی راه اندازی شده اند.

وی بیان کرد: آموزش تمام سربازان و رانندگان پایه یک نسبت به کمک های اولیه و امدادی نیز در دستور کار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha