بخش عظیمی از مشکلات حاشیه نشینی ناشی از ترک فعل و بی تفاوتی مدیران است

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان در جریان بازدید از مناطق حاشیه نشین شهر کرمان، گفت: بخش زیادی از مشکلات حاشیه‌ نشینی، ناشی از ترک فعل‌ و بی‌ تفاوتی مدیران مربوطه است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در حاشیه بازدید از مناطق حاشیه نشین کرمان از جمله محله شهید همت و محله ۱۴ معصوم، گفت: احداث برخی از واحدهای ساخته شده در حاشیه شهر کرمان حداقل ۶ ماه زمان برده است، که این امر نشان دهنده این است؛ که دستگاه‌ های مربوطه به موقع و مستمر بر امور نظارت نکرده‌ اند.

وی افزود: وضعیت موجود حاشیه نشینی اطراف شهرها از جمله شهر کرمان نتیجه ترک فعل برخی از مدیران است، که در جای خود قابلیت پیگیری دارد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با اشاره به اینکه وضعیت برخی مناطق حاشیه نشین در کرمان که شهری مدرن محسوب می شود، نگران کننده است، اظهار کرد: مشاهده این وضعیت نابسامان برای تعدادی از شهروندان نظام مقدس جمهوری اسلامی موجب ناراحتی و شرمندگی است.

حجت الاسلام حمیدی ابراز داشت: با نداشتن توجه لازم به این مناطق، با دست خود شهروندان درجه ۵ و ۶ ایجاد می کنیم، که از بهداشت، آموزش و ... محروم هستند و صدها آسیب اجتماعی در پی این وضعیت در مناطق حاشیه شهر ایجاد می شود.

وی عنوان کرد: در این رابطه باید توجه داشت با نداشتن توجه لازم به این مناطق، با دست خود شهروندان درجه ۵ و ۶ ایجاد می کنیم که از بهداشت، آموزش و غیره محروم هستند لذا صدها آسیب اجتماعی در پی این وضعیت در مناطق حاشیه شهر ایجاد می شود.

رئیس دادگستری استان کرمان با تاکید بر فقر فرهنگی و اقتصادی در نقاط حاشیه نشین، افزود: برخی افراد نیز با سو استفاده از وضع کنونی و با تصرف اراضی حاشیه شهر و فروش آن به افراد در پی سودجویی و کسب منافع خود هستند.

حجت الاسلام حمیدی بر ساماندهی بخش های تصرف شده شهر کرمان نیز اشاره و بیان کرد: دستگاه های اجرایی باید موضوعات مربوط به حاشیه نشینی را به موقع گزارش و از دستگاه قضایی نیز مطالبه کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمان بر ساماندهی بخش های تصرف شده شهر کرمان نیز اشاره و بیان کرد: دستگاه های اجرایی باید موضوعات مربوط به حاشیه نشینی را به موقع گزارش کرده و از دستگاه قضایی نیز مطالبه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به اینکه نیازمندان واقعی و افراد فاقد مسکن در این مناطق باید ساماندهی شوند، اذعان داشت: بیشتر افراد حاشیه نشین درگیر فقر فرهنگی و اقتصادی هستند و باید مورد آموزش قرار گیرند.

وی یادآور شد: اگر دولت و مسئولان در حوزه مسکن طی سال های پس از پیروزی انقلاب توجه جدی کرده بودند و مردم از توان دولت ها در تامین مسکن مورد نیاز خود ناامید نشده بودند، این اتفاقات رخ نمی داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha