آغاز سال تحصیلی جدید در استان کرمان با نواختن زنگ "مهر و ایثار"

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید با عنوان زنگ مهر و ایثار صبح امروز دوم مهر ماه با حضور نماینده ولی‌ فقیه در استان کرمان و استاندار کرمان به طور نمادین در مدرسه شهید یوسف‌ اللهی نواخته شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ صبح امروز دوم مهرماه همزمان با سراسر کشور، زنگ مهر و ایثار در شهر کرمان با حضور حجت‌ الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان، محمد مهدی فداکار استاندار کرمان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیر کل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان در مدرسه شهید یوسف‌ اللهی نواخته شد.

احترام به والدین، اولیای مدرسه و اهتمام در تحصیل علم سه عامل رشد و تعالی دانش‌ آموزان

حجت‌ الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌ سلیمانی، نماینده ولی‌ فقیه در استان کرمان در این آیین با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار ‌داشت: تعلیم و تعلم یک امر ذاتی است که تعطیلی نداشته و در ذات انسان نهفته است.

وی ادامه داد: اینکه خوب درس بخوانیم و اندوخته‌ های خودمان را به دیگران انتقال دهیم، امر خطیر تعلیم و تعلم به معنای واقعی کلمه تحقق می‌ یابد.

امام جمعه کرمان با توصیه به دانش‌ آموزان که خوب درس خواندن و احترام به معلم و والدین را به طور جدی مدنظر قرار دهند، گفت: دانش‌ آموزان باید خوب درس بخوانند و در فرصت مناسب آموخته‌ های خود را در اختیار دیگران قرار دهند.

حجت‌ الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان، احترام به والدین، اولیای مدرسه و اهتمام در تحصیل علم را سه عامل رشد و تعالی دانش‌ آموزان برشمرد.

بزرگ‌ ترین و مهم ترین وظیفه دانش‌ آموزان تهذیب، خوب درس خواندن و ورزش است

استاندار کرمان نیز در این آیین با بیان اینکه بزرگ‌ ترین و مهم ترین وظیفه دانش‌ آموزان تهذیب، خوب درس خواندن و ورزش است، گفت: دانش‌ آموزان باید قدردان معلمان و والدین خود باشند.

دکتر محمد مهدی فداکار یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: جانفشانی و ایثارگری شهدا که بخش اعظم آنها را شهدای دانش‌ آموز و معلمان تشکیل می‌ دادند، توانست دلهره مردم را به اطمینان و آرامش تبدیل کند.

وی با اشاره به اینکه برای حفظ یک وجب از خاک این وطن شهدای زیادی از جان خود مایه گذاشتند که تعداد زیادی از آنها همین دانش‌ آموزان بودند، افزود: پاسداشت خون شهدا یک وظیفه برای همه ماست و دانش‌آموزان قدر این آرامش را بدانند.

استاندار کرمان با اشاره به دو سال وقفه در آموزش حضوری گفت: برای رسیدن به چرخه قبل از کرونا در حوزه آموزش، زحمت زیادی نیاز است و وظیفه همه مدیران است که برای‌ آن‌ تلاش کنند.

فداکار خطاب به دانش‌آموزان ابراز داشت: بعد از دو سال وقفه آموزش حضوری، بزرگترین و مهمترین وظیفه کنونی شما تحصیل است و قدردان معلم و والدین باشید.

وی خاطرنشان کرد: مسئولیت بزرگی شهدا بر گردن ما گذاشتند، همه آرامش خود را مدیون آنها هستیم.

تحصیل ۶۵۰ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید استان کرمان

رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این آئین، خاطر نشان کرد: امسال ۶۵۰ هزار دانش‌ آموز در کلاس‌ های درس حاضر می‌ شوند و ۴۳ هزار معلم در ۵ هزار و ۵۰۰ مدرسه، امر خطیر تعلیم و تربیت آنها را به عهده دارند.

وی افزود: معلمان و دانش آموزان میدان دار دوران دفاع مقدس هستند، همانطور که وجود ۳۶ هزار شهید معلم و دانش آموز شهید گواه بر این مدعا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha