استاندار کرمان: از راه اندازی نیروگاه های تجدید پذیر استقبال می کنیم

استاندار کرمان در هفتاد و هفتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان گفت: صنایع بزرگ کرمان آمادگی کامل برای راه‌ اندازی نیروگاه‌ های تجدیدپذیر جهت تامین انرژی مورد نیاز خود در طرح‌ های توسعه‌ ای را دارند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر محمد مهدی فداکار در هفتاد و هفتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی چالش‌ های سرمایه‌ گذاران حوزه انرژی‌ های تجدیدپذیر عنوان کرد: سهم برق در تولید انرژی سال ۲۰۲۰ حدود ۲۰ درصد است که در سال ۲۰۵۰ به ۵۰ درصد خواهد رسید و در حال حاضر انرژی‌ های تجدیدپذیر ۲۶ درصد تولید برق را دارند، که در سال ۲۰۵۰ به ۸۶ درصد افزایش می‌یابد.


وی با بیان اینکه در میان انرژی‌ های تجدید پذیر، خورشید و باد سهم ۱۰ درصدی را به خود اختصاص داده‌ اند که در آینده به ۶ برابر افزایش خواهد یافت، گفت: دنیا به سرعت به سمت انرژی‌ های تجدید پذیر از جمله خورشیدی و بادی می‌ رود و هر اندازه ما دیرتر وارد عمل شویم، فاصله‌ و کمبودمان در این زمینه بیشتر خواهد شد.


استاندار کرمان، تصریح کرد: با اشاره به قیمت بالای سوخت‌ های فسیلی و لزوم توسعه ذخیره‌ سازهای باتری خودرو به نظر می‌ رسد که یکی از موانع ما در انرژی تجدیدپذیر، ساتپا است. این مجموعه باید شرکت‌ هایی که آمادگی کار دارند را ارزیابی و درجه‌بندی کند و اجازه کار به آنها بدهد.

استاندار کرمان: از راه اندازی نیروگاه های تجدید پذیر استقبال می کنیم


فداکار، ابراز داشت: زمین مورد نیاز برای اجرای دو طرح ۱۷۵ مگاواتی انرژی خورشیدی حل شده و لازم است که شرکت توزیع برق، مجوزها را پیگیری و آماده کند تا پیمانکار معطل نشود.


وی بیان کرد: صنایع ما آمادگی راه‌ اندازی نیروگاه‌ ها را برای تامین انرژی خود در طرح‌ های توسعه‌ ای دارند، ضمن اینکه هر میزانی که تولید انرژی تجدید پذیر داشته باشند از قطعی برق معاف هستند.


استاندار کرمان، اظهار کرد: نیروگاه‌ ها برای شرکت‌ های صنعتی ضروری هستند و باید فضا را برای آنهایی که در تامین انرژی مشکل دارند، گرفتار کاهش تولید، قطع برق و حفظ اشتغال موجود هستند، فراهم کنیم.


فداکار، خاطر نشان کرد: انرژی تجدید پذیر عرصه جدیدی است که برای آنها به استخراج مواد معدنی چون مس، کبالت و لیتیوم نیاز داریم، پس به حوزه معادن نیز کمک خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha