استفاده از فناوری نوین هسته ای در فرآوری و بسته بندی پسته

استاندار کرمان در جشن ملی پسته، که با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار شد، گفت زندگی مردم رفسنجان به پسته وابسته است، لذا باید با فناوری‌ و تکنولوژی های روز محصولات کشاورزی را فرآوری و بسته‌ بندی کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار، در این آیین گفت: مردم و کشاورزان پسته کار رفسنجان امسال به علت سرمازدگی و سیل ۱۲ هزار میلیارد تومان خسارت دیدند.

وی در ادامه افزود: امسال به دلایل مختلف، پسته زیادی برداشت نشد و فقط ۱۰ درصد میانگین سالانه، پسته تولید شده است.

استاندار کرمان؛ تصریح کرد: سرمازدگی های پیاپی در سال گذشته و همچنین وقوع سیلاب، خسارات زیادی به باغات پسته رفسنجان وارد کرده، سختی زیادی به مردم رفسنجان تحمیل شده و از طرف دیگر، سررسید وام‌ های کشاورزی آنها بزودی فرا می‌ رسد.

استفاده از فناوری نوین هسته ای در فرآوری و بسته بندی پسته

فداکار، ابراز داشت: در همین راستا نیز مسئولان پیگیری لازم برای دریافت مصوبه جبران خسارات و بحث اصلی استمهال وام‌ ها از هیات دولت را دنبال کنند.

وی بیان کرد: در محصول پسته مشکلات عدیده ای وجود دارد و از حوزه نخبگان و اصلاح شیوه آبیاری باید این مشکلات برطرف شود.

استاندار کرمان، تصریح کرد: استفاده از فناوری نوین در بحث برداشت پسته و پس از آن نیاز است؛ همچنین قبل از برداشت سمپاشی ها انجام می شود که همین سمپاشی ها مشکلی است که باید به طور تخصصی به آن پرداخته شود و علاوه بر آن فرآوری پسته و بسته بندی باید از حالت فله ای خارج شود.

فداکار همچنین در ادامه با تشریح اقدامات برای تامین آب شرب منطقه، اذعان داشت: ۶۰ درصد اعتبار طرح قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای آبرسانی آشامیدنی به رفسنجان درنظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: برای اجرای طرح آب شیرین کن ها نیز پیگیری های لازم انجام می شود، تا مناطق کشاوری که کیفیت لازم را ندارند، بتوانند آب را شیرین کنند و به باغ ها برسانند.

استاندار کرمان در این جشنواره بر لزوم فرآوری پسته تاکید کرد و گفت: زندگی مردم رفسنجان به پسته وابسته است لذا باید با فناوری‌ و تکنولوژی های روز محصولات کشاورزی را فرآوری و بسته‌ بندی کرد.

محمد مهدی فداکار ، حذف آفات و ماندگاری سموم در محصولات را یکی از بزرگترین خدمات به محصول پسته دانست و گفت: با حذف آفات و سموم از محصول پسته، بازار صادرات بهتر خواهد شد و دیگر برچسب آلودگی نخواهد داشت و خیلی از هزینه‌های انبارداری کاهش می‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha