اجرای طرح ضربتی بازرسی از کارگاه های پرخطر خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از اجرای طرح ضربتی بازرسی از کارگاه های پر خطر خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) بیرجند، افزود: این برنامه سراسری به مناسبت روز ملی آتش نشانی و ایمنی با حضور بازرسان کار و مسئولان ایمنی کارگاه‌ها و دستگاه‌های وظیفه مند در این حوزه انجام شد.

وی تصریح کرد: بازرسان کار در این طرح، ضمن بازرسی میدانی از کارگاه‌های پرخطر، موارد نقص را در همان محل به کارفرمایان ابلاغ می‌کنند و در صورت احتمال بروز خطر و سانحه بر اساس ماده ۱۰۵ قانون کار، اقدامات لازم در خصوص تعطیلی کارگاه و معرفی متخلفان به مراجع قضایی انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی وظیفه خطیر هشدار دهندگی در جلوگیری از حوادث کار را بر عهده بازرسان کار دانست و گفت: امروز در تلاش برای ارتقا ایمنی و صیانت از منابع مادی و انسانی حوزه کار هستیم و باید شعار ایمنی قبل از کار را به فراموشی بسپاریم و ایمنی در قبل، حین و بعد از کار را در دستور کار داشته باشیم.

اشرفی حفظ سلامت و صیانت از نیروی کار را از اهداف و برنامه‌های اصلی این اداره کل عنوان کرد و ادامه داد: اولویت ما حفظ جان کارگران و مردم شریف استان است.

لازم به ذکر است در مرکز استان انجام بازرسی ضربتی از کارگاه های ساختمانی از دو پروژه 720 واحدی شرکت تعاونی مسکن 04 و همچنین پروژه ملی مسکن با حضور 8 نفر از بازرسان کار، اعضا نظام مهندسی ساختمان، انجمن سازندگان ساختمان، انجمن مسئولین ایمنی استان و نماینده شهرداری انجام گرفت.

همچنین در راستای برنامه های راهبردی، همزمان با بازرسان کار استان تعداد 190 واحد دارای کمیته حفاظت فنی بهداشت کار نیز توسط مسئول ایمنی و اعضای کمیته، مورد ارزیابی و پایش ایمنی قرار گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha