کمبود کادر قضایی مهمترین مشکل دادگستری استان کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان، کمبود کادر قضایی را مهمترین مشکل دادگستری کل استان برشمرد و گفت: در حال حاضر میانگین ارجاع پرونده به هر قاضی در ماه، ۱۲۷ پرونده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی، کمبود کادر قضایی را مهمترین مشکل دادگستری کل استان برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر میانگین ارجاع پرونده به هر قاضی در ماه، ۱۲۷ پرونده است که نشان دهنده کمبود کادر اداری در دستگاه قضایی استان کرمان است.

وی افزود: استان کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور دارای ۳۲ حوزه قضایی است، که ۱۶ مورد از این واحدها به صورت دادگاه بخش و ۱۶ واحد نیز به صورت دادگستری در استان فعال هستند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان، با اشاره به فعالیت ۳۹۱ قاضی در استان کرمان، عنوان کرد: در شش ماهه امسال ۲۹۶ هزار و ۶۷۷ پرونده به دستگاه قضایی استان کرمان وارد شده است، که ۲ و نیم درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

حجت الاسلام حمیدی، تصریح کرد: در شش ماهه امسال ۲۸۹ هزار و ۱۶۲ پرونده به همت کارکنان قضایی و اداری مختومه شده است، که بالغ بر ۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است و میانگین نرخ رسیدگی در دادگستری استان ۹۷.۴۷ درصد است.

وی یادآور شد: متوسط زمان رسیدگی در دادگستری استان ۸۵ روز است و درصد ابلاغ الکترونیک نیز ۹۳ درصد است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، با اشاره به این مطلب که نرخ رسیدگی به پرونده ها در دادسراها ۹۹ درصد است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد رشد داشته، تاکید کرد: نرخ رسیدگی به پرونده ها در دادگاه ۹۶ درصد و در دادگاه های تجدید نظر ۱۰۱ درصد است و در شش ماهه ابتدای سال جاری بیش از ۲ هزار رای جایگزین حبس صادر شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که بیت الزهرا(س) به دلیل تعلق به سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از مکان های فرهنگی مقدس در شهر کرمان است، تاکید کرد: همواره تلاش می شود از معنویت این فضا در برنامه های مختلف دستگاه قضایی استفاده شود./ اداره کل دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha