گشایش نمایشگاه "کارمانیا" سرزمین شگفتگی های پنهان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان کرمان گفت: پنجمین نمایشگاه کشوری گردشگری و چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان کرمان با نام "کارمانیا" و با شعار، "کرمان سرزمین شگفتی‌ های پنهان"، در قالب ۱۸۰ غرفه صنایع دستی و ۱۵ غرفه گردشگری از۵ تا ۹ آبان‌ ماه آماده بازدید علاقمندان است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ فریدون فعالی با اشاره به حضور ۲۷ استان کشور در بخش صنایع‌ دستی این نمایشگاه، گفت: ۱۰۱ رشته صنایع دستی در استان کرمان وجود دارد و برای معرفی صنایع‌ دستی استان و سایر استان‌ ها ۲ هزار مترمربع به فعالان این حوزه در این نمایشگاه اختصاص داده شده است.

وی افزود: بهترین و قوی‌ ترین هلدینگ‌ های گردشگری کشور در این استان طرح دارند و ۱۶ شرکت نیز در این نمایشگاه طرح‌ های خود را ارائه می‌ دهند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، تصریح کرد: همچنین تعداد ۷۵ نفر از جامعه تورگردانان کشور با ارائه محصولات خود در نمایشگاه گردشگری حضور دارند و به سه بخش گردشگری سلامت، گردشگری مقاومت و گردشگری طبیعت با نگاه ویژه به کویر لوت و شهداد،سه رویداد مهم در کنار این نمایشگاه هستند و طی سه روز به این موضوعات پرداخته می‌ شود.

فعالی، با اشاره به افتتاح هتل کاروانیکا در کاروانسرای تاریخی وکیل شهر کرمان، گفت: این نمایشگاه با حضور مهندس ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری افتتاح می‌ شود.

وی اظهار داشت: از ۲۷ استان کشور در نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان حضور دارند و هنرمندان ۱۸۰ رشته در ۱۸۵ غرفه نمایشگاه صنایع دستی با زیربنای ۲۰ هزار متر محصولات خود را ارائه می دهند.

این مقام مسئول، بیان کرد: یک شهر جهانی، یک روستای ملی و پنج شهر ملی صنایع دستی در استان کرمان وجود دارد و ۱۲۰ هزار هنرمند در ۱۰۱ رشته در کرمان فعال هستند و ۱۲۰ هزار هنرمند در ۱۰۱ رشته در کرمان فعال هستند.

گشایش نمایشگاه "کارمانیا" سرزمین شگفتگی های پنهان

کرمان سرزمین چهار فصل

استاندار کرمان نیز در آیین افتتاح نمایشگاه کارمانیا با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان گفت: کرمان در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی حرف های زیادی برای گفتن دارد و دارای تنوع اقلیمی و چهار فصل زیبا است.

محمد مهدی فداکار افزود: در تمام شهرها و روستاهای استان کرمان جاذبه های و ظرفیت های گردشگری را می بینیم اما ظرفیت های گردشگری این استان معرفی و دیده نشده است.

وی تاکید کرد: اتصال کرمان به مثلث گردشگری یزد، اصفهان و فارس جزء مطالبات مردم این استان است.

استاندار کرمان اظهار داشت: در کنار ظرفیت های میراث فرهنگی و گردشگری تسهیلات خوبی در قالب تبصره ۱۸ پیش بینی شده که ما هم از سرمایه گذاری در این حوزه حمایت می کنیم.

گشایش نمایشگاه "کارمانیا" سرزمین شگفتگی های پنهان

جایگزین کردن فعالیت های حوزه گردشگری با حوزه منابع تجدیدپذیر

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز گفت: حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی می تواند جایگزین فعالیت هایی شود که با منابع تجدید ناپذیر فعالیت می کنند.

سید مهدی طبیب زاده افزود: حمایت از گردشگری در کرمان فقط در حد حرف است و محدودیت های اعتباری و شناسایی نشدن ظرفیت ها باعث شده تا این استان به عنوان مقصد اصلی گردشگری تلقی نشود.

وی با بیان اینکه باید شگفتی های پنهان گردشگری کرمان را بشناسانیم، تصریح کرد: از تورگردانان و میهمانان شرکت کننده در نمایشگاه گردشگری و صنایع‌ دستی کرمان می خواهیم معرفی کنندگان جاذبه های استان باشند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان، تاکید کرد: بخش گردشگری باید در احکام بودجه دیده شود و اتاق بازرگانی هم در این زمینه آماده همه نوع همکاری است.

گشایش نمایشگاه "کارمانیا" سرزمین شگفتگی های پنهان

کرمان رتبه اول جذب اعتبارات حوزه گردشگری در کشور

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم، گفت: گردشگری و صنایع دستی مهمترین بخشی است که با کمترین هزینه می‌توانند اشتغال ایجاد کنند که باید در راستای رونق این صنعت گام برداریم.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: سه سال قبل شیوع کرونا آسیب زیادی به اقتصاد و بخش گردشگری وارد کرد، اما با بهتر شدن شرایط تقریبا همه فعالیت های اقتصادی به سمت آغاز شدن می رود.

وی بیان کرد: سه سال قبل کرمان عزیزترین و پرافتخار ترین همشهری خود سردار حاج قاسم سلیمانی را از دست داد و امروز کرمان در ذهن ایران و جهان نماد اقتدار و عزت شده است و از ۱۳۰ کشور به زیارت مرقد این شهید آمده اند که جا دارد به گردشگری زیارتی نیز در این استان توجه جدی شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بحث اعتبارات تبصره ۱۸، سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در استان کرمان جذب داشتیم و کرمان رتبه اول جذب اعتبارات حوزه گردشگری را دارد.

پورابراهیمی ادامه داد: برای امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات تبصره ۱۸ مصوب شده، که با منابع بانکی ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای مشاغل گردشگری و صنایع دستی داریم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه احکام قانونی برنامه هفتم توسعه کمیته تخصصی گردشگری تشکیل شود تا پیشنهادات خود را برای این برنامه ارائه کند.

گشایش نمایشگاه "کارمانیا" سرزمین شگفتگی های پنهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha