تکریم و امنیت زائران از سیاست های راهبردی سازمان حج و زیارت است

رئیس سازمان حج و زیارت کشور در سفر به استان کرمان، با اشاره به سیاست‌ های راهبردی سازمان حج و زیارت گفت: تامین امنیت، تکریم و آسایش زائران سه راهبرد اصلی این سازمان است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سید صادق حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت کشور در سفر به استان کرمان و مراسم تودیع و معارفه رئیس حج و زیارت استان کرمان، اظهار داشت: انقلاب بزرگترین امانتی است که وظیفه داریم از آن دفاع کنیم و هر هزینه ای را برای دفاع از ارزش‌ ها و معارف اسلامی می‌ دهیم.

وی با اشاره به سیاست‌ های راهبردی سازمان حج و زیارت، افزود: تامین امنیت، تکریم، آسایش و رفاه زائران سه راهبرد اصلی سازمان حج و زیارت است.

رئیس سازمان حج و زیارت، تصریح کرد: بُعد معنوی در سفرهای زیارتی باید حفظ شود، که بعد تجاری پیدا نکند.

تکریم زائر ایرانی مهم ترین اصل است

حسینی با اشاره به اینکه تکریم زائر سیاست راهبردی ما است و در عربستان هم آن را تاکید کردیم، اظهار کرد: زائر ایرانی باید با کرامت به سفر زیارتی برود و برگردد و هر کجا قرار باشد به زائر ایرانی توهین شود، حتماً متوقف خواهیم کرد.

وی ادامه داد: زائران معمولا مسن هستند و پروازهای کوچک برای مسیرهای طولانی مثل عراق و سوریه مناسب نیستند و باید نگاه ویژه ای به زائرین داشته باشیم.

هدف اصلی آرامش زائرین است

استاندار کرمان در این دیدار با تاکید بر اینکه هدف ما آرامش زائرین عتبات عالیات است، گفت: به دلیل مسافت‌های طولانی عراق و سوریه سعی ما بر این است که زائرین را با پروازهای خوب تکریم کنیم.

محمد مهدی فداکار، با بیان اینکه زائرین غالبا قشر متوسط جامعه هستند، افزود: سعی می‌ کنیم در راستای چارچوب قانونی و با هماهنگی شورای عالی بانک‌ ها برای سفرهای سوریه، تسهیلاتی به زائرین ارائه دهیم.

واگذاری امور حج و زیارت به بخش خصوصی

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان گفت: کرمان اقتضای واگذاری امور حج و زیارت را به بخش خصوصی و کارگزاری ها در سطح استان دارد.

علی بیگ‌زاده صبح ۱۰ آبان ماه در آیین معارفه محمدعلی ایرانمنش به سمت مدیرکل حج و زیارت استان کرمان اظهار داشت: مدیران و کارکنان این مجموعه، خدمتگذار انسان‌ های بزرگی هستند، که در مسیر عبودیت و بندگی خدا گام بر می دارند و قصد زیارت ائمه اطهار (ع) دارند.

وی در ادامه، افزود: خدمت‌ رسانی به انسان‌ هایی که از جانب خداوند و ائمه اطهار(ع) دعوت شده‌ اند، جایگاه ارزنده و با ارزشی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان با اشاره به پهناوری و وسعت استان کرمان، عنوان کرد: به همین نسبت خدمات‌ رسانی دستگاه‌ های اجرایی، مشکلات خاصی را دارد.

بیگ زاده تصریح کرد: تئوری عمومی دولت‌ ها عمدتا این است؛ که کارهایی را که مردم نمی‌ توانند و یا نمی‌ خواهند انجام دهند، را دولت انجام دهد و دولت از حالت تصدی‌ گری به سمت حاکمیتی باید پیش رود.

وی ابراز داشت: کرمان اقتضای واگذاری امور حج و زیارت را به بخش خصوصی و کارگزاری ها در سطح استان دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان اظهار کرد: در مباحث اقتصادی استان نیز معین‌ های اقتصادی شکل گرفته‌ اند و الگویی برای اقتصاد مقاومتی در سطح کشور تبدیل شده‌ اند. هر کجا مدیریت و کار را به مردم سپرده‌ ایم نتیجه بهتری گرفتیم.

بیگ زاده، بیان کرد: دولت در مباحث حاکمیتی خاص خود، از جمله نظارت، پشتیبانی و برنامه‌ ریزی باید کمک کند.

به کارگیری بیشتر خطوط هوایی استان کرمان در راستای خدمت دهی به زائران

وی به وجود ۵ فرودگاه فعال و شرکت هواپیمایی ماهان در استان اشاره و اظهار داشت: این ظرفیت‌ ها اقتضا می‌ کند، که خطوط هوایی بیشتری از استان کرمان در راستای سرویس‌ دهی به زائران عتبات و حج انجام و در این خصوص رایزنی های لازم صورت گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان از اهتمام ویژه مردم کرمان برای امور زیارتی و سرانه جمعیتی استان برای سفرهای زیارتی نیز گفت و افزود: تدین مردم کرمان و ولایتمداری آنها را در تشییع پیکر شهید دانش‌آموز در حمله تروریستی به حرم شاهچراغ شاهدیم.

بیگ زاده، به وجود مزار مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان اشاره داشت و خاطرنشان کرد: سال گذشته از ۷۰ کشور برای زیارت مزار مطهر سردار دل‌ ها به استان سفر کردند و میزبان دوستداران ایشان از اقصی نقاط کشور و دنیا هستیم.

شایان ذکر است؛ در این مراسم از زحمات محمود عرب‌ نژاد مدیرکل سابق حج و زیارت استان کرمان قدردانی و محمدعلی ایرانمنش به عنوان مدیرکل جدید حج و زیارت استان کرمان معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha