استقرار پلیس راه در پایانه های مسافربری کشور

رئیس پلیس‌ راه کشور در شورای راهبردی تصادفات استان کرمان، گفت: به زودی با استقرار پلیس‌ راه در پایانه‌ های مسافربری کشور، بررسی و کنترل فنی اتوبوس‌ ها در مبدأ صورت می پذیرد و با این تدابیر از بخش عظیمی از تصادفات جاده‌ ای جلوگیری می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سردار حسن مومنی در جلسه شورای راهبردی تصادفات استان کرمان، گفت: در حوزه تصادفات دستگاه‌ های زیادی دخیل هستند، که هشت دستگاه نقش بیشتری دارند.


وی افزود: از توان و قابلیت‌ های مرکز، برای استان کرمان اولویت قائل می‌ شویم، ضمن اینکه از می توان از این ظرفیت ها قالب مشارکت‌ های اجتماعی، استفاده از ماشین‌ آلات و غیره نیز استفاده کرد.

وضعیت نامطلوب استان کرمان از نظر ایمنی جاده ها

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه؛ در بازدیدی که از استان کرمان داشتیم، جاده‌ های استان کرمان از نظر ایمنی در خیلی جاها مشکل دارند و همه این مشکلات می‌ تواند به نقطه حادثه‌ خیز تبدیل شوند، تاکید کرد: نباید اجازه دهیم نقاط حادثه‌ذخیز ایجاد شود، که بخواهیم آنها را برطرف کنیم،


سردار مومنی ادامه داد: هر تخلف و تصادفی نباید منجر به فوت شود، بارها بر استانداردسازی و ایمن‌ سازی خودروها تاکید کردیم، در بحث ایمن‌ سازی راه‌ ها و فرهنگ‌ سازی همه باید در کنار مشارکت کنیم و هدف اصلی و مشترک همه ما عدم آسیب به هموطنان است، پس می‌ توانیم کارهای مشترک را داشته باشیم.

استقرار پلیس راه در پایانه های مسافربری کشور

آمار بالای تصادفات در راه های روستایی

وی با اشاره به بالا بودن میزان تصادفات و فوتی‌ ها در راه‌ های روستایی استان بر آشکارسازی محورهای روستایی، ادوات کشاورزی، موتورسیکلت‌ ها و رفت و آمدهای روستایی تاکید و اظهار کرد: استراحتگاه‌ های بین راهی استان با توجه به طولانی بودن محورها باید افزایش یابد، ناوگان حمل و نقل مسافربری عمومی نیز باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.


فرمانده پلیس راه کشور عنوان کرد: نصب حفاظ جانبی ایمنی برای کامیون‌ های بالای ۵ سال به کاهش تلفات در تصادفات کمک می‌ کند.

استقرار پلیس راه در ترمینال های کشور


سردار مومنی گفت: بنا داریم پلیس راه را در ترمینال‌ ها مستقر کنیم که نظارت‌ ها به شکل بهتری صورت گیرد، ضمن اینکه اتوبوس سرویس‌ های کارگری و کارخانه‌ ها ساماندهی می‌ شود.


وی در خاتمه، کانالیزه کردن مقابل پاسگاه‌ ها و توسعه امداد هوایی را در استان کرمان مورد تاکید قرار داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha