دومین جشنواره ملی خرمای کلوته در جنوب کرمان پایان یافت

دبیر دومین جشنواره ملی خرمای کلوته جنوب استان کرمان، گفت: در این جشنواره ۲۵ غرفه نمایشگاهی برای عرضه و نمایش محصولات کشاورزی در حوزه خرما راه‌ اندازی شد و این جشنواره با معرفی محصولات و کشاورزان منتخب در شهرستان عنبرآباد به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علی محبان دبیر دومین جشنواره ملی خرمای کلوته جنوب استان کرمان، که با حضور استاندار، رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان و فعالان اقتصادی در عنبرآباد برگزار شد، گفت: در این جشنواره ۲۵ غرفه نمایشگاهی به همراه ۱۲ شرکت معتبر برای عرضه و نمایش محصولات کشاورزی در حوزه خرما فرآوری، بسته بندی، صادرات، تولید و موضوعات دیگری که کشاورز نیاز به آشنایی با آن دارد، راه‌ اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه در حاشیه برگزاری دومین جشنواره ملی خرمای کلوته جنوب استان کرمان دوره‌های آموزشی نیز برگزار شد، افزود: خوشبختانه استقبال بسیار خوبی هم از این دوره‌ های آموزشی که به صورت رایگان بود، انجام شد و ۱۰۰ نفر از فعالان کشاورزی و بازرگانی از طریق موسسه آموزشی اتاق بازرگانی ایران آموزش دیدند؛ همچنین سمینارهای تخصصی مثلا در مورد معرفی خوشه خرمای جنوب هم در این جشنواره برگزار شد، که اگر هر فعال اقتصادی قرار باشد این آموزش ها را ببیند هزینه زیادی دارد در حالی که این مهم را در قالب یک بسته آموزشی ارائه دادیم.

دومین جشنواره ملی خرمای کلوته در جنوب کرمان پایان یافت

دبیر دومین جشنواره ملی خرمای کلوته جنوب استان کرمان با بیان اینکه جشنواره خرمای کلوته فرصتی بزرگ برای معرفی ظرفیت‌ های صادراتی جنوب استان کرمان است، تصریح کرد: خرمای کلوته یک محصول استراتژی و صادراتی است، که فقط در جنوب استان کرمان کشت می‌ شود.

محبان خروجی اولین جشنواره خرمای کلوته را تحول در شهرک های صنعتی عنوان و اظهار کرد: بیش از ۳۰ کارگاه بسته بندی خاص خرمای کلوته در شهرک های صنعتی احداث شده است، که به نوعی تحول عظیمی در شهرک های صنعتی و صنایع جانبی ایجاد شده است.

وی خرمای کلوته را خاص کشور ایران و جنوب کرمان دانست و گفت: این افتخار را داریم که خرمای کلوته در ایران و جنوب کرمان تولید می شود و معرفی بیشتر این مهم در گرو اهتمام مسئولان سازمان جهاد کشاورزی و معاونت حفظ نباتات را می طلبد.

تمدیر اجرایی اتاق بازرگانی جنوب کرمان ، تولید نهال خرمای کلوته را توسط کشت و صنعت یک ضرورت عنوان و خاطرنشان کرد: دیگر هیچ نهال و فسیلی در منطقه نداریم و کشت و صنعت جیرفت باید به موضوع تولید نهال وارد عمل شود.

محبان، همچنین از راه‌ اندازی ستادی در سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان برای مدیریت همه رویدادهای بخش کشاورزی خبر داد.

دومین جشنواره ملی خرمای کلوته در جنوب کرمان پایان یافت

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جشنواره گفت: کشاورزی می تواند اقتصاد کشور را تکان دهد و به امنیت غذایی کشور کمک کند.

منصور شکراللهی افزود: جنوب استان کرمان چهار و نیم میلیون تن محصول کشاورزی دارد، دومین تولیدکننده خرمای کشور است و می تواند به تنهایی تامین کننده مواد غذایی کشور باشد.

وی ادامه داد: راه رونق کشاورزی در جنوب استان کرمان ایجاد صنایع تبدیلی، بسته بندی و برندسازی خرما و دیگر محصولات کشاورزی است.

این نماینده مجلس، تاکید کرد: خرمای کلوته خواص زیادی در حوزه درمان بیماری ها دارد و کشورهای متعددی از جمله در قاره اروپا خواهان این خرما هستند.

شکراللهی؛ خواستار ایجاد راه آهن در جنوب استان شد و افزود: قطار می تواند به صدور محصولات و تولیدات کشاورزی به دیگر استان ها و کشورهای همسایه کمک کند.

دومین جشنواره ملی خرمای کلوته در جنوب کرمان پایان یافت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha