بسته‌ بندی محصولات کشاورزی باید متناسب با همه سلایق باشد

استاندار کرمان در آیین اختتامیه جشنواره ملی خرمای کلوته در عنبرآباد، گفت: بسته‌ بندی‌ محصولات کشاورزی باید متناسب با وضعیت بازار، سلایق مخاطب و استفاده از طراحی‌ های مناسب و جذاب انجام شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار در آیین اختتامیه جشنواره ملی خرمای کلوته با بیان اینکه تولیدکنندگان خوبی در کشور داریم، اما در مجموعه بازرگانی ضعیف بوده و موفقیت خوبی نداریم، اظهار داشت: کشور در کاشت، داشت و برداشت با شیوه‌ های مختلف موفق بوده است، اما در بسته‌ بندی محصولات کشاورزی خیلی عقب هستیم.

وی گفت: بسته‌ بندی محصولات از ۳۰ سال پیش تاکنون تغییر آنچنانی نکرده و این در حالی‌ است که باید بسته‌ بندی‌ های محصولات متناسب با سلایق مخاطب و با استفاده از طراحی‌ های مناسب و جذاب انجام شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه حمل و نقل محصولات کشاورزی یک چالش است و جابجایی محصولات باید با حساسیت انجام شود، تا به آنها آسیب نزند، ادامه داد: اتاق بازرگانی استان کرمان یکی از مجموعه‌ های موفق در کشور است و باید با تجمیع ظرفیت‌ ها در حوزه بازارهای جهانی وارد شد.

فداکار، با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید در همه حال کمک کننده کشاورزان به‌ ویژه در دفع آفات باشد، بیان کرد: زندگی مردم جنوب استان به کشاورزی بستگی دارد و باید هر چه سریع‌ تر با آفت خرما مبارزه کرد.

بسته‌ بندی محصولات کشاورزی باید متناسب با همه سلایق باشد

وی با اشاره به راه‌ اندازی آزمایشگاه محصولات کشاورزی در استان کرمان، افزود: تعرفه صادراتی برای محصولات کشاورزی یک آسیب بزرگ به کشاورزان است، که باید برداشته شود.

شایان ذکر است؛ دومین جشنواره ملی خرمای کلوته جنوب استان کرمان عصر ۳۰ آبان با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، استاندار کرمان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس اتاق بازرگانی استان، نمایندگان وزارت امور خارجه و جمعی از مسئولان استانی و محلی در شهرستان عنبرآباد برگزار شد.

بسته‌ بندی محصولات کشاورزی باید متناسب با همه سلایق باشد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha