استفاده از تمام ظرفیت دستگاه های قضایی و اجرایی در حمایت از تولید

رئیس کل دادگستری استان کرمان در بازدید از مجموعه دانش بنیان قطعه گستر کرمان، بر به کارگیری تمامی ظرفیت های قضایی و اجرایی دستگاه های استان جهت ارائه راهکار و نظارت بر تامین قطعات مورد نیاز صنایع به ویژه صنایع مادر؛ از تولیدات داخل استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی، در جلسه ستاد استانی اجرای سیاست‌ های کلی اقتصاد مقاومتی که در محل گروه صنعتی قطعه گستر واقع در شهرک صنعتی خضرا کرمان برگزار شد، گفت: تمامی ظرفیت های قضایی و اجرایی باید برای ارائه راهکار و نظارت بر تامین قطعات مورد نیاز صنایع به ویژه صنایع مادر؛ از تولیدات داخل استان به کار گرفته شود.

ظرفیت های استان کرمان در کشور کم نظیر است

وی در بازدید از مجموعه دانش بنیان قطعه گستر بر همت ویژه برای اجرای قوانین تاکید کرد و افزود: در اجرای قوانین و مصوبات با مشکلاتی مواجه هستیم و این در حالی است که در صورت اجرای صحیح قوانین، بسیاری از مشکلات موجود برطرف می گردد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان، با اشاره به اینکه در استان کرمان ظرفیت های بزرگی وجود دارد، که در سطح کشور کم نظیر هستند، تاکید کرد: باید ظرفیت های موجود استان شناسایی و تقویت شوند و در کنار این موارد، همت بگذاریم که قوانین موجود نیز اجرا گردند و باید توجه داشت که این ظرفیت ها به حدی است، که نه تنها پاسخگوی نیازهای استان بلکه پاسخگوی نیازهای کشوری و ملی خواهد بود.

استفاده از تمام ظرفیت های دستگاه قضا جهت حمایت از تولید داخلی

در معرفی محصولات تولیدی داخلی به نحو شایسته اقدام نکردیم

حجت الاسلام حمیدی، ضمن تاکید بر این مطلب که ظرفیت های بسیار بزرگی در صنایع استان وجود دارد، تاکید کرد: گلایه مندی شرکت ها از این است، که محصولات تولیدی در استان در بین صنایع استانی و کشوری استفاده نمی شود و این در حالی است که بسیاری از تولیدات این واحدها منحصر به فرد است.

وی اظهار کرد: باید تمامی ظرفیت های اجرایی و قضایی پای کار آید، تا ضمانت اجرایی برای تامین نیازهای استان از استان و در مرحله بعد در سطح کشور وجود داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، با اشاره به این مطلب که در معرفی محصولات تولیدی و ظرفیت های استان به نحو شایسته اقدام نشده است، ادامه داد: در صورتی که محصولات و قطعات تولیدی در استان از نظر کیفیت و قیمت قابل رقابت با نمونه های خارجی باشد، الزام به تامین از درون کشور و استفاده از ظرفیت ها درون کشور وجود دارد.

استفاده از تمام ظرفیت های دستگاه قضا جهت حمایت از تولید داخلی

حمایت از تولید، اولویت قوه قضائیه

حجت الاسلام حمیدی، ضمن بیان این مطلب که اجرای تعهدات دو طرفه باید مورد توجه طرفین باشد، عنوان کرد: حمایت از تولید یکی از اولویت های اصلی قوه قضاییه به شمار می رود و تاکنون نیز تلاش های گسترده ای در این زمینه به انجام رسیده است.

وی، اظهار کرد: دستگاه قضایی استان کرمان آمادگی کامل دارد، که از تولیدکنندگان واقعی حمایت کرده و از این مسیر، زمینه توسعه اقتصادی و اشتغال را فراهم آورد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، گفت: تمامی ظرفیت های قضایی و اجرایی باید برای ارائه راهکار و نظارت بر تامین قطعات مورد نیاز صنایع به ویژه صنایع مادر؛ از تولیدات داخل استان به کار گرفته شود.

لیست پیوست محصولات تولیدی استان تدوین و به روز رسانی می شود

استاندار کرمان، ظرفیت مجموعه گروه صنعتی قطعه گستر را به لحاظ ماشین‌آلات، سرمایه‌گذاری، نیروی انسانی، دانش فنی و میزان تولید کم‌ نظیر دانست و گفت: واحدهای دیگری نیز در استان داریم که نیاز گروه‌های صنعتی را تولید می‌ کنند و بهتین موقعیت برای استان است.

فداکار با اشاره به محصولات دانش‌ بنیان این گروه صنعتی گفت: قوانین دانش‌ بنیان به شرکت‌ های صنعتی و معدنی اجازه سرمایه‌ گذاری داده است و در قبال حمایت از مزایایی همچون مالیاتی و غیره بهره‌مند شوند.

وی، خاطرنشان کرد: باید در ثبت سفارش شرکت های بزرگ استان بر استفاده از ظرفیت های استانی تاکید شود و این موضوع باید در شورای تامین استان نیز مصوب و پیگیری شود.

استاندار کرمان افزود: شرکت های بزرگ اقتصادی در صورت حمایت از واحدهای دانش بنیان می توانند در آینده از مزایای آن بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می شود، که لیست پیوست محصولات تولیدی واحدهای استان تدوین و به صورت سالانه به روز رسانی شود، تا بتوان برنامه ریزی های لازم برای تامین قطعات مورد نیاز صنایع استان از شرکت های استانی فراهم شود.

استاندار کرمان در این رابطه گفت: این دستورالعمل با در نظر گرفتن مواردی از جمله گارانتی محصولات، تضامین، ترک تشریفات و توجه به دانش‌بنیان ها باشد.

فداکار، تصریح کرد: این دستورالعمل بعد از تصویب در شورای تامین استان کرمان به شرکت‌های بزرگ ابلاغ خواهد شد و دادستانی نیز پیگیری اجرایی آن را به عهده دارد.

استفاده از تمام ظرفیت های دستگاه قضا جهت حمایت از تولید داخلی

اشتغال ۱۵۰ نفر در حال حاضر در مجموعه صنعتی قطعه گستر

مدیرعامل گروه صنعتی دانش بنیان قطعه گستر کرمان با اشاره به استفاده از دستگاه های به روز دنیا در مجموعه قطعه گستر، اظهار کرد: ظرفیت اشتغال گروه صنعتی دانش بنیان قطعه گستر کرمان تا پایان سال جاری به ۳۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

الهی نیز با اشاره به این مطلب که این مجموعه از سال ۷۴ کار خود را در تامین قطعات صنایع آغاز کرده است، تاکید کرد: این مجموعه در حال حاضر ۱۵۰ نفر را مشغول به کار دارد و این در حالی است که ظرفیت ایجاد ۶۰۰ شغل در این مجموعه وجود دارد.

مهدی بخشی دادستان کرمان نیز در این مراسم، تصریح کرد: دادستانی به عنوان مدعی‌ العموم به این بخش ورود می‌ کند، شرکت‌ های صنعتی و معدنی استان کرمان باید کارهای‌ شان شفاف و مشخص باشد و از تولید و اشتغالزایی حمایت کنند.

استفاده از تمام ظرفیت های دستگاه قضا جهت حمایت از تولید داخلی

شایان ذکر است؛ جلسه ستاد استانی اجرای سیاست‌ های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه چهارشنبه ۲ آبان با حضور استاندار، رئیس کل دادگستری، دادستان، رئیس اتاق بازرگانی استان و جمعی از مدیران شرکت‌ های صنعتی و معدنی استان در محل گروه صنعتی قطعه‌ گستر واقع در شهرک صنعتی خضرا برگزار گردید.

گروه صنعتی قطعه گستر از سال ۱۳۷۴ همکاری خود با شرکت‌های صنعتی و معدنی مختلف از جمله شرکت ملی صنایع مس ایران، سنگ‌ آهن مرکزی، مجتمع گل‌ گهر، گهر زمین، سیمان ممتازان، گروه صنعتی بارز، جهاد نصر و غیره آغاز کرده و به عنوان شرکتی دانش‌ بنیان تامین قطعات و ابزارهای صنعتی و تخصصی مورد نیاز آنها را به عهده دارد.

تامین قطعات، ابزارها و تجهیزات مورد نیاز شرکت‌ های بزرگ صنعتی و معدنی استان از تولیدات داخل استان مورد تاکید این نشست قرار گرفت و با پیشنهاد استاندار کرمان مقرر شد؛ تا دستور کاری مرتبط با تامین نیازهای این شرکت‌ ها از محصولات داخل استان برای شورای تامین ارائه گردد.

گفتنی است در ادامه این بازدید کارخانه عملیات حرارتی و کارخانه هاردمتال و الماسه مجموعه قطعه گستر نیز افتتاح شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha