نرخ رشد تورم در استان کرمان بالاتر از نرخ کشوری است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان، گفت: نرخ تورم استان کرمان در آبان ماه سالجاری ۴۷,۵ درصد اعلام شد، در صورتی که نرخ تورم کل کشور در آبانماه ۴۴ درصد است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر جعفر رودری گفت: بر اساس نتایج مرکز آمار ایران نرخ تورم نقطه ای استان کرمان در آبان ماه سالجاری ۴۷,۵ درصد اعلام شده است، که نسبت به ماه قبل ۱.۳ درصد رشد داشته است.

وی افزود: نرخ تورم کل کشور در آبانماه سالجاری ۴۴ درصد است، که با این آمار استان کرمان ۳.۵ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

رئیس سازمان مدیریت استان کرمان با بیان اینکه منظور از نرخ تورم، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه قبل می باشد، اذعان داشت: این تغییر در استان کرمان ۱,۳ درصد رشد صعودی داشته است و این در حالی است که نرخ تورم آبان ماه در نقاط شهری ۴۵.۷ درصد و نقاط روستایی ۵۱.۹ درصد می باشد و نسبت به ماه گذشته به ترتیب ۱ و ۲ درصد افزایش داشته است.


دکتر رودری همچنین خاطر نشان کرد: براساس نتایج مرکز آمار نرخ تورم در نقاط شهری و روستایی کشور ۴۳,۳ و۴۷.۴ درصد است، که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۱ و ۱.۲ درصد دارای رشد افزایشی بوده است.

وی تصریح کرد: بیشترین نرخ تورم در استان مربوط به گروه هتل و رستوران برابر ۷۸.۴ درصد و گروه عمده خوراکی ها و آشامیدنی ها برابر ۶۲.۸ درصد می باشد، که نسبت به ماه قبل ۲.۳ درصد رشد صعودی داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha