امام جمعه کرمان: تقوا، سختی ها را بر انسان آسان می کند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمان با اشاره به فرموده حضرت علی(ع)، که می فرمایند اگر انسان به تقوا مجهز شود در سختی‌ ها پیروزی‌ می‌ شود، گفت: اگر به صلاح تقوا مجهز شوید، خداوند سختی‌ ها را بر شما آسان می‌ کند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت‌ الاسلام حسن علیدادی‌ سلیمانی، امروز جمعه ۱۱ آذر ماه در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته شهر کرمان با توصیه به رعایت تقوای الهی، به سخنی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: اگر انسان به تقوا مجهز شود در سختی‌ ها پیروزی‌ می‌ شود.

وی افزود: امام علی(ع) در اهمیت رعایت تقوا در تمام شئون زندگی می‌ فرمایند؛ اگر به صلاح تقوا مجهز شوید، خداوند سختی‌ ها را بر شما آسان می‌ کند.

خطیب جمعه کرمان تصریح کرد: در فرهنگ دینی خلقت انسان اینگونه نیست که خداوند انسان را خلق کرده و بعد خود را کنار کشیده است، بلکه خداوند لحظه لحظه با انسان است، تنها اوست و همه قدرت ها به دست اوست. حلال تمام مشکلات به دست خداوند بوده و خداوند بی نیاز مطلق است، ولی در کنار آن انسان باید اهل کار و عمل باشد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم مسیر هدایت انسان را شفاف بیان کرده و ما را از حرکت‌ های ضد هدایت بشری نهی کرده است، بیان کرد: خداوند حجت را بر همگان تمام کرده و در آیات نورانی قرآن کریم، الگوها را به انسان معرفی کرده است، لذا باید توجه داشته باشیم که قرآن کریم بحث عبودیت را سرلوحه انسان هدایت شده معرفی می‌ کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: باید خداترسی را در تمام زوایای زندگی مدنظر داشته باشید و بدانید که این دنیا فانی است و باید به دنیای دیگری برویم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان؛ با اشاره به مباحث گذشته در مورد اختیار انسان و اصولی که برای هدایت وجود دارد، افزود: خداوند بهترین بندگان خود یعنی انبیا را به‌ عنوان الگو مشخص کرد؛ این بندگان خاص جایگاه رفیعی دارند و خدا برنامه جامع سعادت انسان را توسط انبیا که خود این مسیر را طی کرده‌ اند، برای ما به نمایش گذاشهت تا راه‌ های عذر بسته و حجت بر بندگان تمام شود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه سه موضوع بسیار مهم در پیشرفت و تکامل انسان تأثیر جدی دارند، که اولین آنها عبودیت است، گفت: اگر پیامبران در جایگاه خاصی قرار گرفته‌ اند به‌ دلیل عبودیت آنهاست. خداوند در قرآن عبودیت را سرلوحه انسان هدایت یافته مطرح می‌ کند.

وی تصریح کرد: عبودیت به معنای بندگی خداوند، همه قدرت و توان را برای خدا قائل بودن و در همه حال تحت امر خداوند بودن است. لذا هر کس که می‌ خواهد به کمال مطلق برسد باید عبودیت خود را تقویت کند و به عبادتی که او را به عبودیت نزدیک می‌ کند، بپردازد.

وی با بیان اینکه دومین و سومین ویژگی انبیا درک و فهم و علم آنهاست، گفت: علم به هر کاری عامل پیشرفت در دنیاست، که باید مبانی آن را شناخت و موانع آن را برداشت. همچنین انسان باید اهل کار و عمل باشد تا پیشرفت کند؛ انبیا هم اهل علم و هم اهل کار و عمل بودند و قدرت و توانایی لازم برای پیشرفت را داشتند.

امام جمعه کرمان در خطبه دوم نماز جمعه ضمن گرامیداشت سالروز شهادت میرزا کوچک‌ خان جنگلی و همچنین تبریک روز تصویب قانون اساسی، بیان کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانونی مترقی در بین قوانین موجود بشری است که محسنات بسیاری در آن تدوین شد که به آن عمل می‌ شود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با گرامیداشت هفتم آذرماه روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، افزود: دریا ظرفیت بزرگی در توسعه اقتصادی و ایجاد امنیت برای کشور است.

وی با اشاره به اینکه نیروی دریایی قوی و قدرتمند کشور، اقتدار نظام اسلامی را به تصویر کشیده است، ابراز داشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران توانسته است با رعایت قوانین بین‌ المللی آب‌ های منطقه را امن کند و این امنیت برای سایر کشورهای منطقه نیز وجود دارد.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اهمیت توجه به جغرافیای خدادادی کشور بخصوص در بخش آبی و دریا که بخش قابل توجهی از مرزهای کشور را تشکیل می‌ دهد، تصریح کرد: وجود دو نقطه استراتژیک در دریای جنوب کشور، ما را در بخش دریا متمایز از سایر کشورها می‌ کند.

حجت الاسلام علیدادی ادامه داد: دریا امتیاز بزرگی است که در بخش‌ های مختلف باید آن را مورد توجه قرار دهیم، شکر خدا نیروی دریایی اقتدار جمهوری اسلامی و اقتدار این نظام را حفظ کرده است.

وی با گرامیداشت روز ۱۶ آذر روز دانشجو، این روز را نماد مبارزه با استکبار جهانی دانست و گفت: تاریخ در این روز ثبت کرد که دانشجو برای استقلال کشورش حساس است و مقابل دشمن می‌ ایستد و دانشجویان با پیروی از منویات امام راحل حماسه تاریخی ۱۶ آذر را رقم زدند.

خطیب جمعه کرمانی روز دانشجو را روز مبارزه با استکبار جهانی دانست و اذعان داشت: فلسفه ۱۶ آذر ایستادگی در برابر زیاده‌ خواهی استکبار جهانی و روز دفاع از کشور و ارزش‌ ها توسط دانشجویان است که دو ویژگی مهم دارد.

وی بیان کرد: ویژگی اول اینکه دانشجو برای دفاع از ارزش‌ های دینی و استقلال کشور حساس است و ایستادگی می‌ کند؛ ویژگی دوم تبعیت از ولایت فقیه است؛ دانشجویان از امام پیروی کردند و ۱۶ آذر را رقم زدند.

امام جمعه کرمان در ادامه با اشاره به وظایف دانشجویان اظهار کرد: دانشجو در مرتبه اول باید خود را به علم مجهز کرده، در مسیر علم‌ آموزی تلاش کند و در مراکز علمی کشور و در سطح بین‌ الملل بدرخشد؛ چرا که موتور پیشرفت کشورها در توسعه علم است. در زمان طاغوت موتور علم آموزی در کشور متوقف بود، اما امروز به برکت انقلاب در اقصی نقاط کشور دانشگاه داریم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تاکید کرد: مسئله دوم دشمن‌ شناسی دانشجویان است که باید به آن توجه ویژه به آن داشته باشند؛ زیرا مراکز علمی باید نیاز کشور را رفع کنند و نسل‌ های بعدی باید همان خط ۱۶ آذر را ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه دانشجو باید به معنای واقعی دشمن شناس باشد و تحت تأثیر شبه افکنی دشمن قرار نگیرد، عنوان کرد: روز دانشجو روز افتخار علمی در کشور است و ایجاد هزاران مرکز دانشگاهی در بعد از انقلاب از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان؛ با تأکید بر اینکه امروز جبهه مقاومت در جهان جایگاه ویژه‌ ای دارد، افزود: جبهه مقاومت در جامعه انسانی با آهنگ عدالت‌ محوری مبتنی بر دین به صحنه آمده است و با نگاه به اسلام و رویکرد آزادگی خود را به دنیا معرفی کرده است. جبهه مقاومت کشورهای اسلامی را با خود همراه کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی گفت: جهان در وضعیتی قرار دارد که جبهه مقاومت در آن جایگاه ویژه‌ ای دارد و این جبهه در تغییرات دنیا سهم دارد و جبهه مقاومت با آهنگ عدالت محوری مبتنی بر دین به صحنه آمده است و با نگاه اسلامی و حریت، خود را به دنیا عرضه کرده است؛ جبهه مقاومت کشورهای مختلف اسلامی را با یکدیگر منسجم کرده است.

وی با اشاره به سفر نخست‌ وزیر عراق به ایران افزود: تقویت جبهه مقاومت و مبارزه جدی با تروریسم در منطقه می‌ تواند از دستاوردهای این سفر و رفت و آمد دو کشور باشد.

نماینده ولی‌ فقیه در استان کرمان با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: ایشان اولین مجاهد برای جلوگیری از دو دستگی در امت پیامبر(ص) و جلوگیری از انحرافات بود. دختر گرامی نبی مکرم اسلام پرچمی را برای دفاع از حق، امامت و ولایت برافراشت که فهم کامل، زمان‌ شناسی، تحلیل اوضاع و شناخت خطرات از ویژگی‌ های آن بود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: حضرت توانست مردم را نسبت به آینده اسلام حساس و آگاه کند. او همه موارد حق را خوب می‌ شناخت و مراقبت می‌ کرد، لذا تجلیل و تکریم مکتب حضرت زهرا(س) و ترویج آن به معنای دفاع از حق و عدالت است.





نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha