شهر کرمان در حوزه مدارس محروم‌ ترین است/ تجلیل از خیّرین مدرسه ساز استان کرمان

استاندار کرمان بیست و چهارمین جشنواره تجلیل از خیران مدرسه‌ ساز استان کرمان با بیان اینکه شهر کرمان در حوزه مدرسه وضعیت مناسبی ندارد، گفت: شهر کرمان در حوزه مدارس محروم‌ ترین است و گرفتار مشکلاتی در حوزه آموزش و پرورش و ساخت و بازسازی مدارس مخصوصاً در حاشیه شهر است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار در بیست و چهارمین جشنواره تجلیل از خیّران مدرسه‌ ساز استان کرمان که با حضور مقامات ارشد استان در محل دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته ماهان برگزار شد، ضمن تقدیر از خیرین مدرسه‌ساز برای ساخت مدرسه در سراسر استان، گفت: در ۴۰ سال گذشته آقای "عطا احمدی" خیّر مدرسه ساز کرمانی نماد و الگوی نمونه خیّرین مدرسه‌ ساز در استان کرمان بوده و تاکنون خیّرین علاقه‌ مند به مدرسه سازی روز به روز در استان افزایش پیدا کردند.


وی افزود: انجام کار خیر یک توفیق الهی است و انسان به سادگی تن به کار خیر نمی‌ دهد، مخصوصاً کاری از جنس مدرسه‌ سازی و هزینه‌ ای که برای این کار صرف می‌ شود باید پول حلالی باشد و یک لطف و توفیق الهی است که انگیزه روحی و بزرگی نیاز دارد و نصیب هر کسی نخواهد شد.


استاندار کرمان تصریح کرد: مدرسه خوب و تمیز به معلم و دانش‌ آموز حس خوبی منتقل می‌ کند، لذا معماری زنده و روح نواز مدارس از ضروریاتی است که انگیزه آموزش را افزایش می‌ دهد.


فداکار با اشاره به اینکه کمک‌ های خیّرین در کنار دولت کارهای بزرگی را در آموزش بخش‌ های محروم شرق و جنوب استان انجام داده است، خاطرنشان کرد: بخشی از شهرستان‌ ها به نقطه قابل‌ قبولی رسیدند و مناطق محروم نسبت به ۳۰ سال گذشته وضعیت بهتری دارند.


وی با بیان اینکه شهر کرمان در حوزه مدرسه وضعیت مناسبی ندارد، گفت: شهر کرمان در حوزه مدارس محروم‌ ترین است و گرفتار مشکلاتی در حوزه آموزش و پرورش و ساخت و بازسازی مدارس مخصوصاً در حاشیه شهر است.

شهر کرمان در حوزه مدارس محروم‌ ترین است/ تجلیل از خیّرین مدرسه ساز استان کرمان


مقام عالی دولت در استان کرمان ضمن تشکر از اتاق بازرگانی استان کرمان که محور ساخت و بازسازی ۱۲۰ مدرسه شده است، بیان کرد: اتاق بازرگانی با ایجاد یک جریان‌ سازی از ظرفیت بازرگانان و تجار بزرگ که با اتاق در ارتباط هستند، برای حوزه آموزش استفاده کرده و قدم بزرگی برداشتند.


فداکار در بخشی دیگر از سخنان خود خواستار کمک خیّرین رفسنجان برای رسیدگی به اوضاع نامناسب مدارس در این شهر شد.


وی همچنین از غرفه‌ های نمایشگاه آموزش و پرورش شهرستان‌ های استان و معرفی خیرین مدرسه‌ سازی که به امر آموزش کمک کردند بازدید کرد و غرفه‌ داران مشکلات شهرستان خود را در حوزه مدارس و آموزش و پرورش بازگو کردند.


شایان ذکر است؛ در این جشنواره بیش از ۱۵۰ خیّر مدرسه‌ ساز و نمایندگان شرکت‌ ها و موسسات حقوقی حامی مدرسه‌ سازی شرکت داشتند و از آنان تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha